2008-08-18

Baka, baka


Liten kaka, det gjorde jag i helgen till min svärfar. Det är så mycket saker som ska göras och ordnas ändå nu, sedan svärmor nyligen gick bort. Han var och åt hos oss igår och då fick han två kakburkar med sig hem. Nu har man gjort sin första dag igen på jobbet. Tiden gick fort för det fanns massor att göra. Det var ingen som gjort jobbet åt än när man haft semester. Fick den här söta awarden från Maria med sin blogg Marias Poesi & Harmoni Tack snälla du.
Bilderna är klickbara

20 kommentarer:

  1. Hej
    Jag gillar så att titta in till dig för du har så fina kort. Smaskiga kakor,ser jättegosa ut. Lyckas till på jobbet nu.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!!!

    grattis till alla dina fina awarder...väl värd!

    såå goda kakor du bakat...mums..

    kram nilla

    SvaraRadera
  3. Så snilt av deg å bake kare til svigerfaren din, han kan vel trenge en oppmuntring, det er trist å bli alene. Bra at han har dere.
    Jeg har vært å sett på alle de fine innleggene dine, så masse godt du har laget av rabarbra.
    Jeg må vist prøve noen av oppskriftene dine.
    Ha en fin uke!
    Klem Gry : )

    SvaraRadera
  4. Grattis till din fina utmärkelse.
    Den har du förtjänat ska jag säga.

    Vad fick svärfar med sig hem för några smarriga sorter?
    Skönt för honom att veta att ni finns där.
    Ta vara på dig vännen.
    Ha en bra tisdag.
    Kram mig.
    Synne.

    SvaraRadera
  5. Vilken tur at din svärfar har dig..Så underar gåva med kakor..min mamma har alltid bakat och gett till alla..

    Det är viktigt att ta hand om sina nära..När min svärfar är utomlands och jobbar..är jag mycket med min svärmor..så att hon inte ska vara för mycket ensam..

    Ha det så bra..
    kram anna

    SvaraRadera
  6. Känns väl skönt att klarat av första arbetsdagen.
    Vilka smarriga kakor du gjort,och vad gullig du är som tar hand om din svärfar.
    Grattis till den supersöta utmärkelsen.
    kram Anette

    SvaraRadera
  7. Grattis till den gulliga awarden! Vad gulligt att du tar hand om din svärfar så nu.Man ska ju finnas för varandra eller hur.Snygg rostig skruv i förra inlägget ;) Jag tycker att såna gamla brädor med är vackra. Kram Katta

    SvaraRadera
  8. Varsågod vännen!Kul att du blev glad över awarden=)Ja jag tycker också om att kika in till dig,du har så fina bilder att visa som du gör,förstår inte hur du lyckas..och så har du så goda recept!=DHoppas att det känns bra att börja jobba igen,ha det så bra!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Glömde ju skriva..så fina kakor och skorpor du bakat,dom är säkert goda!=)

    Kramar om

    SvaraRadera
  10. Ps,så gulligt att du tar hand om din svärfar,han blev säkert glad över att få så fina kakor med sig hem.=)Nog inte lätt för honom när han mist sin fru,men tur att han har en så snäll och omtänksam svärdotter!

    Nu blev det många kommentarer,men ibland så glömmer man att skriva hälften i den första,hihi
    Ha en toppenfin dag rara Du!

    Stora Kramen,Maria

    SvaraRadera
  11. Vad söt du är som bakar kakor till svärfar, det uppskattas verkligen kan jag tro :)

    Det verkar som att det är många som bakar här i bloggvärlden, kan nog bero på det tråkiga vädret!

    Ha det bra

    SvaraRadera
  12. Hej Mamma C!

    Så mumsigt! Gulligt av dig.

    Kul att du gillar mina foto!

    Vi har haft fint väder tills idag, nu vräker det ner.....trist.

    Ha det gott på jobb!

    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  13. Hejsan, ja här är listan lång vad som ska göras. Märks att det finns åtskilligt som hamnat efter samtidigt som butiken ska skötas. DU jag klarar mig inte utan dina goda recept och ljuvliga bilder. Hoppas det är OK att jag lägger till din blogg på min favoblogglista. Ha en skön kväll, Kramar VIola

    SvaraRadera
  14. Grattis till den supersöta awarden, du är verkligen en kär bloggvän! Gillar dina bilder du visar & jag måste säga att du är omtänksam som skickar kakor med hem...
    Nä, ikväll skall sista stolen slipas...
    Kramis
    //Siv

    SvaraRadera
  15. Vilken söt award du fått! Jag blir alltid så sugen på något gott när jag tittar in här. Kanske beror det på att du ofta visar fina bilder på läckerheter ;-)! Vad snällt av dig att baka åt svärfar.

    Nej, det är verkligen inte någon som gör jobbet åt en. Det känns som man aldrig ska bli färdig...

    Ha det så gott!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Det är vackert när vi tar hand om varandra...och en...jag menar två kakburkar...det är mäktigt...
    Kakorna ser ljuvligt goda ut...
    Grattis till utmärkelsen...den har jag aldrig sett förut...du är den väl värd!
    Jobbigt dagaen innan allvaret sätter igång men man är på gott och ont snart inne i vardagen igen...
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  17. Hej vännen!

    GRATTIS till awarderna!!!

    Åh det är så mysigt att kolla in här..alltid goa akor eller nåt annat smaskigt :) Blir ofta hungrg eller sugen på nåt nybakat när jag är här *hihi* =)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  18. Vad gulligt av dig att baka åt din svärfar, kakorna ser jättegoda ut!

    Ha en bra onsdag!
    Kram Marie

    Ps. Grattis till utmärkelsen!

    SvaraRadera
  19. Grattis till awarden. Kakorna ser jättegoda ut. Fin bild.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  20. Gulligt av dig att baka till svärfar. Blev säkert uppskattat.
    Grattis till din fina award.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.