2009-01-08

Nu ska jag


Sticka sockor utan häl och inte göra någon mera Åremössor. Men när den är så himla enkel att göra och det går så fort. Är det väldigt svårt att låta bli när man har lite garn hemma. Jag har gjort en Åremössa i just det garnet som det ska vara (lila). Men det finns inte några snygga färger kvar här i garnaffären. Så jag har tagit det jag haft hemma istället, så nu blev det denna ruggiga skapelse. Fast jag tycker faktiskt den blev rätt cool och det är ingen annan som har en sådan heller :-)
Kan ni tänka er att nu har vi helg i morgon igen. Ska bli så skönt så med två lediga dagar.
Bilden är klickbar.

15 kommentarer:

livetpåfyran sa...

Vilken underbar mössa!! Du är duktig.

Ja inte klokt att det är helg redan, fast det gör ju inte ont:)
smarriga räkmackor du hade gjort!
Ha det fint, kram Pia

Vit Spets sa...

Hiihi vilken häftig mössa...
Härligt blir det med en normal helg, här skall vi dona i badrummet!

Mumsiga kräftstjärt mackor sådana skall jag allt göra till helgen :)

Kramis
//Siv

Sabina sa...

Kalas snygg mössa=)

Mmm helg ja, jag hann ju liksom inte börja jobba, men nåja, jag lär hinna ledsna iaf ganska fort;)
Kramkram

Just detm, jag skulle oxå vilja kunna sticka. Duktig du är.

Tingeltangel sa...

Wow, vilken cool mössa. Den hade varit skön i morse... Trevlig helg.

Lena Kristina sa...

Vilken fin mössa!

Vill du maila mönstret bilr jag jätteglad, min mail finns på min sida

Trevlig Helg

Kram Lena

Hemma på Landet sa...

Vilken gosig mössa!:-) Kram

Pixi sa...

jag tyckte det var en jättehäftig mössa man ska inte va som alla andra faktiskt !! Kram på dej !

Viola sa...

Vilken läcker skapelse, den skulle behövas dessa dagar, ha en skön helg, kramis

Vardagslycka sa...

Grattis! Du har vunnit ett halsband inne hos mig. Maila din adress så kommer det på posten.
Mackan ser riktigt mumsig ut, låter gott med kräftstjärtar!
Ha en skön helg.
Kram, Carina

Ljuvligt Hemma sa...

En sådan mössa måste jag prova mig på... ser ju alldeles underbar ut! Hur gör man? Önskar dig en alldeles underbar fredag & helg!

Lilla Blanka sa...

Hihi vilken härlig mössa! och den var lätt att göra..hmm man kanske skulle våga sig på ett försök..

Mmm vilken god räkmacka du visar, en sån är jag alltid sugen på :)

Kram
Mia

Kristina sa...

Häftig!
Hur många mössor har du stickat? Nu får du visa sockarna också.
Skönt att vara ledig nu två dagar igen.

Kram Kristina

Hemma hos lilla mig sa...

Jag tycker att det är en häftig mössa.
Ha, en trevlig kväll.
Kram

Hannahs bod sa...

Hej Hej! Men sicken vacker mössa, påminner mig lite om en igelkotte i färgen, rooooligt. Ha en skööön helg
Kram Hannah

Maria sa...

Mössan blev ju för härlig,säkert varm och skön att ha på huvudet.=)

Kram Maria