2009-06-07

Man får väl inte klaga


På vädret som vi haft i helgen. Jag behövde bara ha vinterjackan på mig en stund när jag klippte gräset igår. Sedan blev det riktigt skönt ett tag när jag röjde i trädgården. Visst, det har blåst lite kyligt men vi slapp ju regnet i allafall. Idag har jag t.o.m. suttit i lä och njutit i solen ett tag. Jag har plockat lite blomsterbuketter till borden både ute och inne. Lite syrener, hundkex, smörblommor, prästkragar och en massa gräsax. Härligt när man bara kan gå och plocka en vildbukett och sätta på bordet. Vi har ätit färskpotatis båda dagarna, så av potatisen som blev över gjorde jag en potatissallad. Stekte upp några kycklingfileer, skar den i bitar och potatisen likaså. Blandade ner solrosskott, sallad, tomater, gurka, rödlök och gjorde en vinegrette med vitlök. Så nu är lunchlådan fixad tills i morgon. Ha en bra ny vecka, och vi hoppas på mera värme.

14 kommentarer:

  1. Ha en god början på veckan och vi håller tummarna att vädret vänder och värmen återvänder.
    Jag vill ha ett långt och varm sommarlov med ungarna.
    kram

    SvaraRadera
  2. Mm låter smarrigt!

    Jag har inte ätit så mycket färsk potatis än, måste handla hem imorgon tror jag.
    Vi får hoppas på mer sol nu i veckan.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det låter gå omkring och plocka blommor.Vad gott med färsk potatis.Både kokt och stekt,Ha en skön kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  4. Visst är det underbart att kunna plocka sig en egen bukett.
    Så har du fixat till smarrig mat igen ser jag:-)
    Ha, en fin Måndag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej svejs.

    här har det oxå varit skitväder...regnat, blåst, HAGLAT.Titta sa barnen det snööööar...jippiiiii!!!
    Näe sa jag jag vill ha sooooool!

    Läcker sallad du gjort!

    Kramizz Nilla

    SvaraRadera
  6. En ängsblomsbukett är ju det allra finaste och somrigaste. Ska se till att få in en ny på bordet idag, den nuvarande ser lite torr och trött ut;)

    SvaraRadera
  7. Ååå så gott det lät med potatissallad på färskpotatis;) Mums.
    Ja det är ju synd att klaga på vädret, när det inte regnar iag;)
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  8. Hallojs bloggmamma!!!

    Im back now!!! Välkommen in på lite fika hos mig!!!Jag stannar nog kvar här en stund o mumsar på din smarriga potatissallad!!!

    ♥Kram millan♥

    SvaraRadera
  9. Inser att det är helt fel tid på dygnet att bli sugen på mat...men ojsan vad det lät gott!
    Ha en skön vecka!
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  10. Finns inget godare på sommaren än färskpotatissallad (långt ord :)eller) Här sken solen idag men varmt var det inte. Kram Katta

    SvaraRadera
  11. Lunctiden närmar sig och mums...det där lät riktigt gott!!
    Nog sjutton måste man få klaga lite grann...kanske står man ut med kylan lite lättare då;))

    Kram

    SvaraRadera
  12. Här har det äitis i vattenhålet i två dagar...magen står på sju hörn..vädert kunde ju varit bättre på konferensdagarn igår spöregnade det hela dagen och det var som oktoberväder...:-( nu när alla åkt hem behagar sig solen att visa sin bästa sida...typiskt, kram

    SvaraRadera
  13. Vilken fint collage du gjort och det såg så smaskigt ut...hungrig!


    Ha en fin dag
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.