2009-11-29

Advent




Nu har denna helg snart löpt förbi också, dom går så himla snabbt. Så man har bara hunnit med hälften av det som man hade tänkt att göra. Men man får pula lite i veckorna med det. Vi har i allafall plockat fram alla adventsljusstakarna och ljusslingor som vi har ute. Var och plockade grönmossa till adventsljusstaken när prinsessan och jag tog morgonpromenaden. Det var inte det lättaste, för det var minus grader ute och den var stenhård. Men den tinade upp i stugvärmen när jag skulle dekorera ljusstaken med den. Det fick bli rosa blockljus till adventsstaken i år. Trodde vi hade vita hemma men icke sa nicke, de lyste med sin frånvaro. Men det blev rätt ok ändå tycker jag. Har varit en sväng och hälsat på pappa också, han ligger på ett korttidsboende nu. Han tycker det är sådär, det är ett skit att bli gammal och inte benen bär längre. Sedan var vi och lämnade paketkalendern till Julia. Wilmer får vänta till nästa år med sin kalender. Nu väntar jag på att ugnen ska bli varm. För jag ska grädda ett surdegsbröd som har jäst i ett dygn. Ha en bra och fin ny vecka.
Bilderna är klickbara.


14 kommentarer:

  1. Vad fint det var med rosa ljus i adventsljusstaken! Jag vet inte om det är doftljus, men de ser i alla fall ut att dofta gott... :-).

    Det verkar som att du hunnit med mycket ändå i helgen, även fast du skrev att du inte gjort allt du tänkt. Så tycker jag alltid det blir :-).

    Ha en fin kväll!

    Kram
    Beatrice

    SvaraRadera
  2. Vad läckert med rosa ljus i adventsljusstaken.Tycker att du fått mycket gjort.Ha en fin och mysig adventskväll kramizar Rita.

    SvaraRadera
  3. Hallojs mammis;)
    Den blidde ju jättesöt trots frånvaron av e vita ljusen...rn ljustake för prinsessan!!
    Fint ni gjort ute med..här har med hängs upp slingor o belysning!

    kram o go kväll!!

    SvaraRadera
  4. Ohh vad fint du gjort ,gillade extra mycket dina rosa ljus!!Kraam=)

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Visst är det konstigt att inte tiden räcker till allt man vill göra. Eller vill man för mycket?

    Du har ialla fall hunnit pynta fint till advent... där är jag bara halvvägs... Hoppas bli klar till Lucia i alla fall. :)

    Ha en fortsatt skön kväll och en bra vecka.
    kram
    Willewira

    SvaraRadera
  6. Mmmm så gott med hembakt, svårt att hinna med det god i livet. Så fint du har pyntat utanför din ingång.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  7. Du har kommit längre än mig att pynta ska jag väl säga. Har bara fått upp ljusstakar i köket och den vita med fyra röda ljus i på bordet. Men det kommer. Ska ta och göra en kraftansträngning i veckan.
    Ljusslinga ute skulle upp, nyinköpt för året. Den gamla har vi fått tejpa sladden på.
    Vad tror du sker? Sladden är för kort! Den når inte fram till uttaget...
    Så det är mörkt och trist ute ännu...
    Men det kommer, får väl ta den gamla igen.

    Förstår din far, det är nog inte alls skoj att bli gammal idag.

    Ha nu en fin vecka.
    Kram Synne.

    SvaraRadera
  8. Klart att det funkar med rosa ljus!
    Ser fint ut.

    Här går jag och längtar efter minusgrader...
    Är så trött på detta regnande.

    Hoppas att du får en fin vecka/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  9. Tycker det blev fint med rosa ljus.
    Har sett att många gått ifrån den "traditionella" ljusstaken å använder blockljus... Fint!

    Ja, det va den svart-vita bilden jag fotat.
    Vi ska göra en förstoring på den.

    Puss å kram

    SvaraRadera
  10. Åhh,så fin ljustake ni har blev
    ju väldigt fint med mossan pärlbanden och dom snygga rosa ljusen,jättesnygga ljus och rosa är min färg!=)

    Så fint du pyntat på bron och så fina klappar du slagit in!

    Önskar dig en fin vecka,
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Rosa låter spännande!
    Du får så mycket gjort tycker jag, antagligen är det fler timmar på dygnet där du bor.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  12. Adventsljusstaken ser jätte fin ut, älskar att det är advent, äntligen får vi lite ljus i det här mörkret.
    Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  13. Nog har du fått till en härlig adventsstämning, så fint med det rosa, ha det gott, kramen

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.