2010-01-01

Lugnt och skönt




Så firade vi in det nya året igår. Vi var och hämtade Prinsessans kompis på förmiddagen (Orvar). Den lillkrabaten skulle vi vara hundvakt åt för matte och husse skulle på party. Om några dagar ska vi ha honom i 14 dagar, för då sticker matte och husse till Thailand. Men inte är vi avundssjuka för det, vi har ju det så skönt här hemma i kylan. (vill oxå ha sol och värme :-) Vi åt skaldjursbricka och drack vitt vin på kvällen. Sedan kröp vi ner i tunnan vi 22.30 och invänta det nya året med skumpa. Det är så häftigt att sitta och se hela himlen lysas upp av sprakande raketer.
Så nu är det dag 1 på det nya året, och den är det inte heller så mycket action i. Vi tar det bara lugnt idag med.

10 kommentarer:

  1. Låter som ni hade ett mysigt avslut, vi stannade hemma vid brasan och gillar att ta det lugnt på nyårsafton, har alltid haft svårt för dessa storhelger, ha en fin nyårsdag, kram

    SvaraRadera
  2. VAd mysigt det ser ut...

    Gott nytt 2010!!!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  3. hejsan. rolig blogg=) jag har hört talats om att du hade någon lakritskola/fudge, eller ett recept på det.. och det är något jag verkligen skulle vilja ha=) kanske du vill lägga ut receptet på din blogg igen=)

    SvaraRadera
  4. Så härftigt att sitta i tunnan och mitt i natten och när det blir ett nytt år. Det skulle jag också kunna tänka mig att göra.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt det ser ut.Ha en mysig och fin nyårsdag.På 2010 första dag vännen.Varmkram Rita.

    SvaraRadera
  6. Vilken skaldjursbricka, MUMS!!
    Såg verkligen romantiskt å härligt ut.
    Kramkram

    SvaraRadera
  7. Hummerbrickan ser god ut!

    God fortsättning!!

    SvaraRadera
  8. Att slappa tillhör livets nödvändigheter.... och skönt är det också. :)

    Önskar dig ett riktigt gott 2010!

    kram
    Willewira

    SvaraRadera
  9. Jösses vilken känsla att ligga i tunnan på nyår! Ljuvligt.

    Måste nästan kännas lite andaktsfullt tänker jag.
    kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.