2011-01-17

Kladdigt och gott


Igår var grabben hemma hos oss och käkade. Han hade beställt makaronsallad med en massa gott i. Är en riktig sommarrätt tycker jag, men han ville ha det. Till kaffet gjorde jag en kladdkaka med både nougat och mörk choklad i. Jag hade bara mörk choklad med citron smak men det blev jätte gott. I morse var det skridskobana när man gick till jobbet. Men när man gick hem hade massor av is försvunnit av + graderna och blåsten. Nu börjar det bli lite ljusare när man traskar hemåt också. Så snart åker reflexvästen av för denna säsong. Sådana här dagar börjar man längta något enormt efter barmark och lite grönska.

6 kommentarer:

  1. Ja nu är det halt ute. Jag som gillar både nougat och kladdkaka kan tänka mej att det där e gott. Citronsmak på mörk choklad var nåt nytt för mej måste nog pröva om jag hittar nån gång, kram Katta

    SvaraRadera
  2. Det där såg ju inte så äckligt ut!!!;) ja du det vart att glömma trappen i dag.... Det där rosa och silver armbandet med en krona på som du hat gjort är det lite större eller mindre? skulle vilja köpa ett sådant liknade vill ha modell "maffig" för det skulle passa som present till en vän som älskar "more is more" i smycke väg :) du kan maila mig på fritz77swe@hotmail.com för mer info för jag vill inte att hon ska läsa kommentarer om det på min blogg:) kramiz

    SvaraRadera
  3. Jag blundar, tur att jag inte har någon choklad hemma, här försöker man ta tag i dom där kilona som smög sig på under december, så det blir en kopp te med ett rån ikväll...:( kramen

    SvaraRadera
  4. Så gott det ser ut.
    Ha en bra dag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Vad gott det lät med nougat i kladdkaka!! Det har jag aldrig testat. Ska skriva av och testa ditt recept en dag. Många kalas fram över då kan det vara roligt att ha något nytt.

    Ha en bra dag,Vicki

    SvaraRadera
  6. OMG vad gott det där såg ut å läääät, MuMs!!!

    Krmakram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.