2011-01-06

Skottning

Något vårskrik det har jag inte vågat mig på idag. Hade jag öppnat mun så hade jag drunknat i snön som vräkt ner hela dagen. Det kan inte finnas en kotte här ute i cybern, som vill ha mer av denna vita vara nu. Dagen har bestått av skottning, skottning och så lite skottning Tog en sväng till vår lokala trädgårdshandlare också i hopp om att få en knippe nyskördade tulpaner. Men den rackarn stängde redan kl.12.00 idag (röddag). Så det blir en ny tur imorgon och hoppas på att få min bukett då.

13 kommentarer:

  1. Ja nu tycker jag att det får räcka med snö.Mina Änglar har skottat för Älsklingen jobbar,Tur att Änglarna fick.Hoppas att du får din bukett i morron.Ha en skön kväll rara du .Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Visst var det taskig med den där röda dagen? Trevligt med att man fick ledig idag, men jag hittade mig själv lika förundrad fram för en butik igår eftermiddag - stängd.
    Och snön - jå - det har vi också fått någ av nu. Maken och sonen skottade idag. Vad duktiga dom är.
    Kram / ela

    SvaraRadera
  3. jag har tjuvstartat med vårblommor redan innan jul, köper mig vita tulpaner och lite annat grönt då och då. Kram på dig/INgela.

    SvaraRadera
  4. Hej!

    nej det var längesedan. Visst är man sugen¨på krispiga tulpaner! Vilken otur du hade:(
    Nu längtar man efter ett snöslut som heter duga, håller med dig, ingen mer snö nu.
    Hoppas du har haft en fin jul o nyår du med.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Usch ja! Nu räcker de verkligen med snö. Fast jag tycker fortfarande att de är väldigt vackert. Kram

    SvaraRadera
  6. Ja herregud här har det skottats idag:) Vi vågade bara ta en bil till landet i snän, och vi som skulle ta hem allt och tömma stugan:( Ny dag imorgon hihi...Kram Anne

    SvaraRadera
  7. Ja nu får det räcka! Idag töar det med så man undrar ju hur taken mår sen får man vara rädd för takras och istappar med och jag längtar efter min cykel :) Kram Katta

    SvaraRadera
  8. Ja, den här snön alltså. Var ska den ya vägen sedan? Man får väl simma ut med hunden när hon ska rastas.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Ja då har ni ert gjort tills imorgon, vi har vårt kvar... Precis när man skottat klart vräker det ner mera och då är det bara att skotta igen!
    Lycka till med tulpanerna imorgon.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  10. Ja då har ni ert gjort tills imorgon, vi har vårt kvar... Precis när man skottat klart vräker det ner mera och då är det bara att skotta igen!
    Lycka till med tulpanerna imorgon.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  11. Men du..idag tändes ju hoppet, man fick ju rena vårkänslan, hoppas ni har en mysig fredagskväll, kramen

    SvaraRadera
  12. Jag vill ha mera snö. Mycket mera. Så vattenmagasinen blir fulla när det smälter. Så vi inte får så sabla dyr ström igen nästa vinter....
    Men annars var det vårväder idag.
    Solen sken. Det var ett par plusgrader i solen, det droppade från taket...
    Jo vårkänslan infann sig.
    Men nu är det borta igen. 15 minusgrader står det på termometern just nu!

    Här firar vi ju inte 13 dagsafton eller 13 dagen. Men vi brukar göra det lite mysigt på kvällen i alla fall. Eva måste man ju bara se alltså.

    Mössorna var så sköna. Inte fryser jag i dem inte. Sen tittar grannarna lite konstigt på mig när jag kommer med svenska flaggan på skallen hihi.
    Tänk vilka bloggvänner man finner där ute.
    Försök tova den du. Då borde den krympa och passa. Tänk om man kunde sånt där själv.

    Snygg header du har igen. Jag måste städa bort julen på bloggen nu med.

    Men nu väntar sängen.
    Kramen på dig och ha en go hälg :))
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  13. Här har snöat hela veckan, men i dag regnar det. Det blir inte roligt när det fryser på igen ovanpå alla snö.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.