2011-06-18

Dagens bestyr







Har bestått av en massa trevliga saker. Dagen började med en 5 km. runda med prinsessan. Sedan bar det iväg till mamsen på frukostmys. Även om vi pratar med varandra nästan varje dag i telefonen, så har vi massor att prata om när vi ses. Hjälpte henne också med att byta gardiner i sovrummet. När jag kom hem hade jag blivit inspirerad från snacket hos mamma om att gjuta i betong. Så fram med betongen, och vips hade jag fixat 3 fat, en ljusstake och en groda. Nu ska man bara ha tålamod med att vänta tills det brunnit klart. Så om ca. 2 dagar borde det vara klart tycker jag (vi får se). Efter detta var det dags att gå och möta gubben som har jobbat idag, då blev det ytterligare 7 km. på min stegräknare. Men det behövs, för nu har vi grillat och mumsat på lördagsgodis som efterrätt.

Glöm inte bort att det är sista dagen för att vara med och tävla idag. Ha en fortsatt fin och skön lördagskväll allihopa där ute i vår lilla bloggvärld.

Skickar med ett recept på ett par superduper goda kakor, som gärna kan bli en för mycket av i magen.

4 kommentarer:

  1. Det där receptet ska jag spara, skär ner på allt fika men endera dagen unnar jag mig lite fika...
    Duktigt av dig att komma igång med motionen! jag joggar en del..
    Blev så nyfiken på dina fat, de andra sakerna också förstås. Har länge velat göra just fat..

    Gokväll på dig!

    SvaraRadera
  2. God kaka, fast på mitt recept heter den Sylvia kaka.
    Trevlig dag du haft, kul att få se resultatet sen kanske ;) ?
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  3. Jag gör också en sån lite mindre kaka som jag kallar Tuppkaka. Håller med om att den är god:)

    Ha en skön dag!

    Marie:)

    SvaraRadera
  4. Kaken ser farlig god ut! Mmmm !
    Ha en vakker søndag! Klem :)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.