2011-06-21

Övning ger färdighet



Eller alla barn i början. Ja, det finns massor av uttryck för nybörjare. Och en nybörjare är vad jag är i att gjuta i betong. Gjorde några rabarberblad förra året och det gav blodad tand för detta. Men i helgen var första gången jag testade att gjuta fat. Det blev lite luftbubblor i fatet och det tycker jag bara är charmigt. Jag svampduttade det med pippilångstrumpsgrön färg och gjorde ett litet decoupage på det. Nu har jag tre fat till som jag ska plocka bort brickorna ifrån och se hur de blev. Det här kan vara en kul grej att ha med sig när man ska gå bort istället för en blomma.

Bilden är klickbar.

5 kommentarer:

  1. Wow, det var verkligen snyggt!
    Snälla, du kan väl tala om hur du gjorde? Rabarberblad kan jag men inte fat...
    Läckert!

    kramen!

    SvaraRadera
  2. Jätte snyggt! Åh jag tänker jämt att jag ska prova fast kommer mig inte för... Men efter detta blir jag ju åter jätte sugen!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  3. Du kan du!:-) Jättefint!
    Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Tack för mejlet!
    Ska pröva snart...

    Önskar dig en skön Midsommarhelg!
    kram Tina

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart betongfat du har gjort! Bra idé att ta med som gåbortspresent, vem skulle inte bli glad över att få ett sånt? :-)

    Ha en riktigt fin midsommar med de dina!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.