2011-06-11

Tjatar man om det



Nu är det här, det efterlängtade regnet. Jo faktiskt, så tycker jag vi behövde detta nu. Klart man skulle vilja ha legat och solat på sin lediga dag. Men vi får väl hoppas att det inte stannar kvar hela sommaren. Det kan ju vara lite läskigt när regnet sätter igång här i Sverige, det vill ju gärna aldrig sluta då. Men gubben och jag ska trotsa dessa regndroppar i allafall. Snart ska grillen laddas och potatisen in i ugnen. Det blir fläskfile, färskpotatis, kall sås och någon god sallad. Givetvis ett glas rött till detta oxå.

7 kommentarer:

  1. Så tänker jag också ibland, att börjar det så slutar det aldrig..
    Nädå, det gör det visst det!
    Sitter helt utmattad men glad efter en massa grundmålande. Ska också fixa mat nu, blir en god fisk och ett glas vitt.
    Skål på dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Trodde att vädret skulle vara sämre här i dag, men vi har fått ännu en fantastisk dag.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Vi har hatt 3 dager med + 30 g, men i morgen blir det litt kaldere og neste uke skal det regne. Det eneste sikre er at vi ikke får gjort noe med det.
    Ønsker deg en fin søndag! Klem : )

    SvaraRadera
  4. Sol några dagar, regn en dag...så har vi det just nu. Vilket trädgården nog är väldigt glad för :o)
    Söndagmorgon idag och solen lyser från en ljusblå himmel. Idag blir en bra dag :o)

    Hoppas du också får det :o)
    Kraam
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Bra där, jag tror att ju mer vi trotsa regnet så kommer det att hålla sig borta mycket i sommar, å som sagt NU behövs det ju. Här skulle det behövas en regjäl åska oxå för att rensa luften lite.

    Hoppas maten blev god, det lät mumsigt iaf.

    Kramkram

    SvaraRadera
  6. Hej

    Nu var det längesedan jag var ute på bloggen men jag känner att jag saknar mina bloggvänner och bloggandet. Det har varit en intensiv tid här med student, födelsedagar omorganisation allt så nu börjar jag väl landa. Önskar dig allt gott min vän Kramar Tussegumman

    SvaraRadera
  7. Jasså ni hade regn nu, till oss ska det komma i morgon. Och jag måste erkänna att det behövs!
    Jasså ny badtunna, hur länge håller en sån? Är ju så skönt att bada i! Men är det mycket skötsel, vatten byten och stohej omkring? Hur länge innan måste man elda? Vad nyfiken jag är...
    Kram Sussi

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.