2011-07-17

Litet tips för törstiga strupar





Så nu var denna helg avklarad och jag går in på min sista arbetsvecka nu innan jag har semester. Det kommer att bli nedräkning med stora siffror. Sedan har jag och gubben 4 veckor semester som är helt oplanerad. Jo, kanske finns det några att göra saker men dom är inte många. Igår gjorde jag denna supergoda drink till gubben och mig när solen tittade fram ett litet tag. Men nästa gång jag tänker göra den ska jag ha ett mousserande vin som inte är så torrt. Drinken är uppfunnen i Italien 1948 och namnet på drinken är en konstnär som levde på 1400 talet. Färgen på drinken påminde om en solnedgång från en målning han hade gjort.


7 kommentarer:

  1. Vaddå inget planerat ??!! Vi ska olja altandäck, vi ska bygga pumphus till tunnan Vi ska plocka vinbär o göra nytt drinkvin, vi ska bygga litet nytt trädäck..vi ska kanske gräva ner sten i gräsmattan, vi ska göra ved vi har kvar att såga o klyva Och så ska vi mest av allt sola o bada om det blir väder.

    Puss jag älskar dig..din gubbe

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken välplanerad gubbe du har!

    Den drinken lät smaskens!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen läskande ut! Ha en trevlig semester o fin sommar!! Kram Millan

    SvaraRadera
  4. Oj mums så god och gott det såg ut å lät. Tänk jag är inte mycket för alkohol men nu när jag INTE får är jag super sugen;) Låter givetvis bli men som sagt. Sen tycker jag att man alltid är mer för drinkar å sånt på sommaren än på vintern.

    Ska försöka spara detta recept å ta fram nästa sommar då jag kanske faktiskt kan ta ett glas el två ;D

    Kraaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  5. Tack för goa hälsningen..det har verkligen varit en tuff vecka, alldeles för tyst och tomt här hemma, på lördag har vi stor vintage-loppis, hoppas du kan titta över, kram

    SvaraRadera
  6. Den drinken lät såå god!
    Jag tror inte din rara gubbe och du är ense om vad som är planerat till semestern ;)
    Hoppas veckan går fort för er, (sakta för mig som har semester redan)så semestern får lov att börja!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  7. men va gött det lät...mumsfilibaba!

    Ha en underbar dag!
    Kramizz nilla

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.