2011-08-09

Godissugen



Ja, det blev jag idag så innibomben, men inte fanns det något godis hemma. Vad gör man, jo man river runt i frysen. Där hittade jag hallon och vaniljglass, på köksbänken stod en bit äpplekaka. En nektarin i kylskåpet och en näve nötter från nötskålen. Jag skar äpplekakan i fina bitar, likaså nektarinen. Ner med allt i en skål och mojsade om det ordentligt. In med det i frysen igen så det blev lite stelt. När jag la upp glassen i glaset sedan, toppade jag med en varm klick rabarberkompott. Nu har blodsockret stigit i höjden och jag känner mig både mätt och nöjd. Ja, vad gör man inte för att stilla godissuget ibland.

10 kommentarer:

  1. Ser gott ut, med mycke nyttigt i med!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  2. Det lät som en supersmarrig cocktail!
    Pust, har just städat hela huset och skulle behöva något gott...

    kram!

    SvaraRadera
  3. Vilket bra tips det där var.Det ska jag ta till mig. För ibland blir man så där in i bomben sugen på nått gott.

    Hoppas ni har det där borta. Här vräker det ner igen :))
    Man börjar bli van..
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  4. Mmmmmm va gött det lät!
    Kanske just en sådant recept kan råda bot på"regntristessen"

    Kramen från mig

    SvaraRadera
  5. Men jisses så gott det där såg ut, du e så himla duktig på att komma på gottis saker att göra. När jag är så där sötsugen går jag omkring som en osaligande å bara klagar på att vi inget har hemma fast vi oxå oftast har glass iaf ;D

    Kraaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  6. Förstår att blodsockret steg i höjden av den där, men gud såå gott!! Kram Katta

    SvaraRadera
  7. Gud så gott det lät, du kommer alltid på såna smarrigheter! :-) Här hemma brukar det oftast saknas nödvändiga ingredienser när jag blir godissugen, typiskt... :-).

    Ha en fin torsdag!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  8. Det är just sånt där jag skulle behöva träna på...
    Att kasta ihop saker så att det blir en smarrig gosak!

    Snyggt bord!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  9. Oh...vad smaskigt det såg ut, men tyvärr förbjudet...nötallergiker, Malte då...jovisst har jag försökt att ha honom i hundgården men han har lyckats rymma därifrån så vi får bygga om den igen för andra gången, en riktig filur alltså...kram och ha en fin helg, här är det storrrea i butiken ...kan det vara något..

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.