2012-03-06

Vad göra??

Ja, så har jag tänkt varje gång jag sett det halva paketet med kokosfett i kylskåpet. Det blev kvar efter jag och barnbarnet gjorde ischoklad i julas. Men ischoklad är inte riktigt mitt favoritgodis, så det hade jag redan tänkt bort. Men nu började jag kolla runt i skafferiet och hittade en påse kokos och så hade jag en skvätt grädde kvar i kylskåpet också. Så jag tog och blandade allt i en kastrull på spisen och hällde i en skvätt av den supersöta Agavesirapen som jag visat förut här på bloggen. Lät det stå i kylskåpet ett tag och stabba till sig. Sedan formade jag små avlånga kluttar och vände runt dom i smält choklad. Det blev nästan som Bounty.
En sådan här liten Bountyklutt till kaffet är inte alls så dumt, och så blev jag ju av med kokosfettet också.

6 kommentarer:

  1. Lilla gumman vilken idérikedom, gott verkar det med.
    ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Jag har lite svårt för kokosfett, men bitarna ser goda ut!

    kramen

    SvaraRadera
  3. Oooooh det där ser gott ut! Kram Katta

    SvaraRadera
  4. Du borde verkligen samla alla dina tips och trix, det har jag sagt förut tror jag.
    För mig är det galet bra med dina ideér=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Jösses du är så duktig och påhittig.

    Kraaaaaaam

    SvaraRadera
  6. Mm det verkar ju super gott, jag som älskar Bounty!
    Sov gott,
    Sussi

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.