2012-06-17

Träningspass

Igår var ett riktigt skitväder här på förmiddagen. Det regnade som bara den och man började planera olika saker att göra inomhus. Men efter 13.00 upphörde regnet och man fick lite solglimtar då och då. Vi  tog på oss arbetsmundering för trädgårdsarbete och gav oss ut i vår trädgård. Där jag intog arbetsställning sittandes på huk vid rabatterna och gubben tog spaden och började att gräva. Min gubbe har ett motto, så länge det finns gräsmatta kan man gräva ett hål och få ner en växt i det. Vi höll på till klockan var 19.00. Då gick jag in och fixade käk till oss och sedan satte vi oss i badtunnan. I morse när jag skulle gå upp kände jag mig som 100 år. Har träningsvärk i mina ben och i ryggslutet, det är muskler som inte har fått jobbat sedan man tränade box. Gubben har träningsvärk i sina armar och ryggen. Blomman på bilden är en sort magnolia som jag inte kommer ihåg namnet på. Men det är första året den blommar och det blev bara en också. Nej nu ska jag sätta lite fart, för snart blir huset fullt av ungar och hundar. La familia kommer på besök. Ha en bra söndag, och tack för alla kommentarer. Jag ska ta mig en sväng i blogglandia i kväll och se vad ni har haft för er.

3 kommentarer:

  1. Att sätta sig i badtunnan efter allt grävande lät alldeles perfekt, för visst kan det vara rena träningspasset att jobba i trädgården.

    Magnolian är en Sieboldii, min favorit. Den är underbart vacker.

    Ha en bra dag!
    (Här regnar det även idag)
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Så känner jag mig för jämnan,innan jag kommer igång.
    Men det är åldern inte av för mycket arbete.Ha ett bra slut
    på helgen önskar jag Er nu.
    pappa kunde jag ej tala med idag.

    SvaraRadera
  3. Härligt det lätt dock inte träningsvärken hihi! Massa söndagskramar till dig!!
    <3

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.