2012-07-14

Un día de lluvia

Morgonen började bra med sol när man klev ur sängen vid 07.30. Vi åt frukost på altanen och planerade upp dagen i trädgårdsgöra plus ett dopp i tunnan när vi skulle vara klara. Det var inte många timmar man hann vara ute innan första skuren kom. Sedan har vi sprungit ut och in från altanen mellan skurarna. Men när sonen och hans kompis kom för att hjälpa oss att bära in en pjäs i trädgården, då la vi ner rensandet i rabatterna också. Så jag fixade till lite bröd och gjorde fiskknyten med färskpotatis och jordgubbspaj till efterrätt. Så dom fick lite i sina magar som tack för hjälpen innan dom åkte vidare. Fiskknytena tyckte dom om sådär, men pajen gick ner som ingenting. Även hos mig, så att jag glömde att fota innan den nästan var uppäten. Det som nu står i vår trädgård ska jag visa en annan dag när man kan vara ute med kameran utan att den blir blöt.

4 kommentarer:

  1. Jag säger då det, detta eviga regnande. Vi får inte målat färdigt huset i tid, även om alla vi känner hjälper till. Det beror inte på att de är få, utan att skurarna är täta..
    Blir så uppgiven men det är bara att hitta på annat! Går nog in o jobbar lite i nästa vecka om det fortsätter så här, lika bra att spara ett par dagar fram i genom!
    Vad är det för pjäs du pratar om tro?!

    kramen o ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut ,så skönt att få åka till solen . Har sem 31 och framåt hoppas på sol då!!!
    Super snygga träskor.

    Kram

    SvaraRadera
  3. alltid lika gott när man tittar in här.
    Ha en fin söndagskväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Vad spännande att få se vad du har ställt i trädgården.
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.