2012-09-16

Medelhavet flyttar in

Igår höll gubben på med alla sina citrusträd. De sprutades i förebyggande syfte (kan lätt bli spinn på dom inomhus). Dom vattnades och krukorna tvättades av. Idag ska vi hjälpas åt att bära in dom på altanen (sluss nr.1). Där får dom stå ett tag, sedan åker dom in i deras övervintringsrum. Detta rum har inte blivit större, men citrusträden har blivit flera. Vi har nu 13 st. (alla syns inte på kortet) som ska klämmas in på en yta på 10 m2. Det här rummet är ett gästrum, så när någon ligger över på vintern kan man tro man vaknar i medelhavet.
Nej, nu är det dags att klippa gräset och så ska jag äntligen ta tag i fönstren. Kan tro att Familjen Adams bor här. Det är så mycket spindelnät runt fönstren så jag skäms, men nu ska dom bli fina igen.

13 kommentarer:

  1. Adams, du är rolig du!
    Då är vi familjen Flinta, kan tro att vi bor i en öken av all sand från havet som sitter på fönstren..hihi!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Vi som inte har arbetet med att flytta dessa stora shabrak,förstår ju inte allt jobb som ligger bakom
    denna växtlighet.Men jag älskar er fina trädgård, med alla dessa olika
    träd och blommor.
    hoppas vi kan ses i vår oxå.
    kramar från lilla mig.

    SvaraRadera
  3. Du är rolig du! Jag putsade fönster här omdagen. Behövdes nästab svinto en del av de gamla fönstrena.
    Vad mysigt med citrusträd. Spinn är inte roligt att få.
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Hoppas fönstren är rena och du kan se igenom dem nu;)

    Vakna i Medelhavet vore inte så dumt!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hihihi jepp vännen det ska vara chilli smak på tryfflarna. Glömde skriva ut det bara hihi!
    1/2 tsk cajennpeppar ska det vara!
    KRAMKRAM

    SvaraRadera
  6. Ha nu en fin kväll och en bra start på den nya veckan.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Hihi, jag skulle behöva fixa fönstren också fast inte från spindelnät då:) kram Nilla

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha, tokis! Här behövs det en rejäl fönsterputs, för våra fönster blir alldeles förfärligt dammiga utav grusvägen intill. Usch!

    Mysigt med citrusträd! Skulle gärna vilja vakna upp med ett gäng sånna i rummet. :))

    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
  9. Tack rara du för tipset om blomman!
    Oj vad jag beundrar er medelhavs känsla i trädgården. Får ni citrus frukter med? Vilket gästrum att vakna upp i, som en dröm...
    Hur går det för era palmer, de var ju såå stora!!!
    Lycka till med slussandet nu då :)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  10. Oj vilken samling!
    Imponerande!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  11. Vilken underbara hobby! Finns det någon sorts "sällskap" för citrusfrukter? Jag har varit med i Pelargonsällskapet och svärmor i "Fuchsiasällskapet". :-)

    Bea

    SvaraRadera
  12. Jag tackar inte nej till att vakna i en känsla av medelhavet!
    Funderar på hur jag ska övervintra mitt olivträd i år...
    Tål att tänkas på.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. Oj så fina. Men vilket jobb;))

    Kraaaaaaam//Sabina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.