2014-01-04

Julen finns kvar



I blomsterväg finns den fortfarande kvar här hemma. Men snart är dom överblommade med. Hyacinterna och rosen har hållt sig förvånatvärts bra ute på altanen hela julen, men det har ju inte varit några minus. 
Då var man ledig tre dagar innan det är jobb igen. Men sedan får man vänta ett bra tag innan det infaller en massa röda dagar. Det blir till påsk som infaller sent i april i år.
Vad ska ni hitta på idag då? Här skiner solen faktisk och det är +5. Vi hade tänkt fixa lite med ved som vi fått hem.


7 kommentarer:

  1. Här hänger några Amaryllisar fortfarande med också. Tycker de är så vackra för sin längd och storleks skull och så slipper man doften man skulle få om man skulle välja tex liljor i stället :) Ja det är ju så milt nu så det mycket klarar sig på en altan det är ju ungefär samma kyla som i kylrummen hos blomsterhallarna. Ha en fin lördag, kram Katta

    SvaraRadera
  2. vet inte var det tog vägen jag skrev nyss, mycket märkligt.
    men det var vackert sammansatt på
    era växter från Julen.
    Mina fyra amaryllisar blommar med nu, t,och med blåbärsriset
    blommar, dags att kasta.
    nu skall jag äta soppa och så har jag pannkaka till kaffet efter.
    Tack för att jag mår så bra
    kram från morsan

    SvaraRadera
  3. Jag har plockat bort det mesta av
    mina tomtar och dylikt. I morgon kommer din bror han ska få gå upp på vinden med ljus-stakarna.
    På tisdag har jag städning så lagom. I dag har jag gjort pannkakor och sparar några till slottet. en hälsning till han fanns på skrivbordet. kram

    SvaraRadera
  4. Här är det bara julstjärnorna som är fina. Hyacinterna ligger i en papperspåse i källaren i väntan på mars då jag tänkte plantera ut dem. Även julstjärnorna kommer planteras ut till våren då jag hört att de tar sig även utomhus. Ska bli spännande och se om så är fallet.

    Önskar dig en fin lördagskväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Räddade ju några hyacinter från affären då jag vill fortsätta att njuta av deras skönhet o doft ett tag till. Nu njuter jag i soffan med ett glas vin o är glad för den ledighet som är kvar. Ha en mysig helg finaste. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Mina hyacinter är slut och amaryllisen som jag köpte långt innan jul har inte ens slagit ut...
    Fina bilder du visar!
    Önskar dig en skön helg...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  7. De röda hyacinterna är så fina!!
    Nästa helg ryker julen här hos mig!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.