2014-02-15

My day



Vi började inte lördagen på gymmet idag. Utan vi tog oss en liten promenad runt om där vi bor istället.
Det var ett jäkla skitväder när vi gick vår runda. Först började det att regna sedan blev det blasksnö, så att man blev riktigt blöt inpå skinnet.
Den lilla rundan blev knappt 5 km. men vi fick frisk luft och en massa blask på oss.
Så det fick bli en stor tallrik gröt till frukost. Det värmde gott i magen och kroppen.

Kaffet tog vi till damernas stafett. Och det var nu svetten börja märkas på en. För jisses så spännande den var. Efter mycket skrik i soffan från både mig och gubben tog vi guldet till slut.
Sedan körde jag en sväng med snabeldraken. tvättade golven och toaletterna. Det tog jag ingen bild på. Utan bilden visar vad man med belåtenhet intog i soffan när allt detta var klart.
 
Grabben och hans tjej kom på en snabbvisit också. Men dom stannade inte på middag utan skulle dra vidare.
Så det blev jag och gubben som käkade den hemmagjorda pizzan efter vi hade badat tunna på kvällen. Pizzan bestod av fikon, Chevré, prosciuttoskinka och rucola.
 
Vad har ni haft för er idag då?
 
 

5 kommentarer:

  1. Låter som en härlig lördag .Mysiga bilder.Kram Rita

    SvaraRadera
  2. En härlig dag!

    Själv låg jag i soffan hos syrran och skrek mig hes till stafetten.
    Vilken bragd alltså!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Nu har jag provat bananpannkakorna till frukost=))
    HIMMEL så gott!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. O nu är det lika spännande igen, blodtryckshöjande det där med OS, ha, ha....Ser ut som den mysigaste lördagen, pizza o bubbel är ju alltid rätt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Låter som en bra dag och så god pizzan ser ut.
    Ha en fin eftermiddag och kväll.
    Kram
    hanna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.