2014-04-06

3 dagar som sa swich

Då var tre dagars ledighet snart slutfört. Det går snabbt när man har det kul och bra.
Vi började fredagen med läkarbesök, träning, ärenden och sist veckohandling. Så när vi var hemma hade klockan redan passerat 16.00.

Vi hade köpt hem havskräfta, räkor och hummer som vi käkade på altanen. Samtidigt som vi provsatt våra nya dynor där.

Lördagen började med bullbak. Långpanebullar nu med mandelmassa och vaniljkräm. Fixade till yoghurtglass i våra plastbehållare.

Sedan var det ut i trädgården och storröj som gällde. Vi rensade, räfsade och klippte hela dagen.

Förutom ett break med lite tilltugg och skumpa. Sedan körde vi igång till sena eftermiddagen innan vi lade ner arbetet.

Då satte vi oss i badtunnan och bara njöt av värmen runt våra möra muskler på armar och ben. Denna isbit hittade vi på altanen (notera droppen som fångades på bilden). Var tvungen att ta en bild för jag tyckte den var så vacker.

Nu var det snart kväller och grillen tändes upp och rotfrukterna stod i ugnen. Måltiden avnjöt vi på altanen. Samtidigt som vi såg postkodsmiljonären. Efter det var vi så trötta så klockan 22.00 stöp vi i säng.


 Idag ringde telefonen och Axels mamma och pappa undrade om dom kunde komma förbi en sväng efter babysimmet. Lille Axel älskar både smörgåsrån och vårt altanbord.
Vi grillade även idag när dom kom och så hittade jag på en efterrätt som blev sådär. Fast gubben gillade den skarpt mot vad vi andra tre gjorde. Får försöka finlira på den till en annan gång.

När dom åkte hem gick vi ut och planterade lite nytt i krukorna på vår framsida. Så nu har vi också lite vår där.
Nu är bilderna slut men inte söndagen. För grabben har också varit på besök en snabbis. Och vi har även badat tunna idag. Men i det stora hela är nu ledigheten slut och en ny vecka nalkas.

7 kommentarer:

  1. Jisses! Ni har hunnit med massor!
    Här har helgen gått mera i den där "oj, vart tog tiden vägen" andan.
    Fast jag inte gjort så mycket=))

    Droppen var det första jag såg!
    Mycket vackert!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Det verkar varierat, så fina bilder och många. Ni har verkligen fest också.
    Herregud, jag har ju sagt att
    ni har ett bra och fint pensionat.
    Du skriver så roligt med, lilla gumman.
    Du behöver ju inte hittas på, som
    Din mamma bukar göra. Bamsekram till Er.

    SvaraRadera
  3. Å vad ni har hunnit med massor av saker .Härliga bilder .Ha en fin måndag vännen .Kramar Rita

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig helg och så många fina bilder! Det ser så gott ut alltihop!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig helg ni verkar ha haft, fyllt med härliga saker.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastisk helg ni haft på alla sätt o visst går dagarna fort, tycker själv att veckan som gick bara rusade förbi fast jag låg sjuk o gjorde ingenting. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Jag hinner inte riktigt med ser jag! Så många fina inlägg jag missat. Den där skaldjursmiddagen ser ju inte alls dum ut och inte skumpan med den lila etiketten heller. Gillar ju så klart din fina halvrostiga zinkkruka med. Önskar dej en god fortsättning på veckan, kram Katta

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.