2014-09-14

Snart ny vecka

Nu var helgen avverkad och det är bara att konstatera att denna blev lika lyckad som dom flesta helger blir.
Söndagen startade vid 06.20 då Lilleman slog upp sina blå. Vi lekte och stojade och han vara ute ett tag innan första familjemedlemmen med flickvän dök upp.


 Sedan ramlade dom in en efter en. Jag hade gjort lätt för mig idag, och bjöd på Chili con carne med hembakat bröd och sallad. Hade gjort lite makaroner och köttbullar till dom som inte är så förtjusta i bönor.
Den glutenfria varianten av äpplekakan gick hem hos alla. Det blev bara en ynka liten bit kvar på fatet.
Denna fina rosbukett fick jag av gubben min på födelsedagen.
 Mamma hade köpt en jättefin krans av rönnbär och eukalyptusblad i blomsteraffären som hon hade med sig. Den hängde jag upp på altandörren. Ja, jag vet att detta fönster inte har blivit tvättat. Därför är all flugskit kvar :)

3 kommentarer:

  1. Mysigt! Vilken liten goding. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. måste berätta , var ledsen när din
    bror och jag åkte hem. Vi kunde väl ha hurrat för dem De har ju fyllt båda två. Då sa din bror
    jag tror inte mamma att de är så mycket för sådant. Men jag din mamma vill Hurra i alla fall.
    HURRA;HURRA;HURRA;Hurra hi,hi va
    säger Du nu Då. Tack för många
    trevliga timmar i dag.
    Kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Mysigt!
    Det är så härligt att få samla familjen, då blir man varm i hela kroppen.

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.