2015-04-11

En dag hos mormor o morfar

Jag knackade på dörren vid 09.30 i morse för att spendera en dag med min mormor o morfar. Mamma o pappa skulle bygga pooldäck hemma och jag skulle förmodligen sinka lite i arbetet om jag hade varit hemma.
Mormor hade gjort play doh lera som vi lekte med en liten stund innan vi klädde på oss och gick ut.



Ute gick jag runt med kvasten jag hade med mig och borstade bort smuts på stenarna.


Det tar på krafterna att vara ute i vårsolen. Så en liten powernap fick jag ta i vagnen.


Efter lunchen tog vi fika på altandäcket och lite lördagsmys samtidigt.

Sedan hjälpte jag morfar att snickra lite med. Men det var inte lätt att hålla i hammaren.


När mamma och pappa kom och  hämtade mig hade morfar grillat kyckling och mormor hade fixat bästa kakan till efterrätt. Nu orkade jag inte äta upp något av detta. För jag somnade ovaggad rätt snart efter denna bild.
 



7 kommentarer:

  1. Nu försvann min glädje åt pepparn.
    Vill bara SKRIVA OCH BERÖMMA DIG FÖR DETTA HÄRLIGA INLÄGG.

    Vilken tur att Ni fick så bra hjälp av lilla Axel.
    Så härliga bilder lilla gumman.
    I dag kommer Per till mig, det är länge sen, Jag hittade en Skinkstek i frysen.

    SvaraRadera
  2. Myspys för alla inblandade parter tror jag minsann... Härliga bilder!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. Åh så mysigt!! Längtar till jag också får vara mormor.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder av en lika underbar dag!
    Ha en skön söndag...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  5. AWW vilket sött busigt barn:) hoppas annars du haft en kul helg.

    Om du gillar New England kan du kika in min nya post:)

    ha en kanonvecka

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.