2015-05-27

Ärtan pärtan piff

Hittade ett recept i extratidningen som följer med vår blaska på lördagarna. Det var Leila Lindholm som gav lite sunda och coola recept i den. Ett var på denna ärtglass som jag var tvungen att testa. Jag höftade lite på receptet för att bara få två portioner och jag tyckte den blev frisk och god. Det vara gröna ärtor, banan, lime, mynta, agavesirap och lite lakritspulver i. Här hittar ni receptet. Min glass blev inte så jättehård. Men det berodde nog på att jag bara hade en frusen banan till min glass.

8 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Mums, låter ju jättegott! Agavesirap och lakritspulver ska genast inköpas.
Tack för recept.
Anette

Hannis sa...

Vilken mix! Låter spännande och ser gott ut!
Kram Hannis

anettan sa...

det låter faktiskt inte så gott......haha. Kram Anette

Home2tiny sa...

Vilken härlig blandning och spännande smaker. Tack snälla för länken, uppskattas verkligen. Kramisar Tina

Choices by Annie sa...

Låter onekligen som en spännande mix. Lakritspulver är fantastiskt gott.
Fin Torsdag önskar jag dig
Kram
Annie

Finaste mattan sa...

Oj! Hrmm... ja, vi testar! : )

Fru P sa...

Va spännande!

Kram Fru P

Viola sa...

Hallå där, du har halsbanden på fb på butikssidan eller insta och har du inte IG sök på google violan9, kram