2015-06-13

Klar och nöjd

Nu är bordet och stolarna som jag målat om klara och jag blev supernöjd med det. Det är 2 stolar och ett bord som är från min farmor och är väl en 100 år gammalt tror jag. Kommer ihåg när min  farmor målade stolarna vita och med lite guldfärg här och där när jag var liten. Nu fick det bli svart och tyget på stolarna målade jag grått. Köpte nytt grått kantband till dynorna med. 
 
 
 
Det här lilla charmtrollet tittade förbi en stund efter dagis igår eftermiddag. Passade jättebra när jag hade fått goda kex av min mamma när jag var hos henne på förmiddagen. Hon tyckte jag skulle ta hem påsen till alla barn som ofta är hos oss. Axel blev stormförtjust i citronkexen.
 

 


5 kommentarer:

  1. Hoppas alla förstår hur duktig Du varit. Så snyggt det blev.
    Då blev det ju bra med kexen då. Jag ser allt på som finns på Tv.
    Underbart väder härligt på balkongen.

    Skulle ju steka mig en god biff, men jag måste taga hand om potatisen
    så det bliver pyttipanna med korv och bacon .
    Sen till kortegen har jag en Budapestbakelse, Nu får Du skratta ihjäl Dig, men så är det.

    kram från mamma H

    SvaraRadera
  2. Respekt för gamla stolar... kul minne att du minns hur din farmor målade dem vita och nu blev de svarta! Jättefina!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Så snygga stolarna och bordet blev. Ser nästan inte ut som samma möbler ;)

    En fin söndag önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.