2015-06-26

Sköna fredag

Nu har vi den härliga fredagen här igen och kanske blir det lite solglimtar i helgen också. Man längtar så efter att kunna slänga sig i en solstol och bara känna solstrålarna värma kroppen. Men kanske redan i början av nästa vecka kommer värmen. Om vi nu ska tro på väderprognosen.
Vi har största barnbarnet här hos oss igen och igår gjorde vi fattiga riddare till lunch. Det var evigheter sedan jag åt det. Men hon visste precis hur vi skulle fixa till det. Jag hade vaniljkessela och Julia vispade lite grädde till sina riddare.

7 kommentarer:

  1. Jajemän, hit med dig solen!!!!

    Ge mig en solstol och en läskande drink också :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Det var länge sen jag åt det, eller gjorde sådana.
    När jag var barn åt jag det ofta.
    Både din Mormor och Farmor kunde göra fina riddare.

    Hälsa hjälpredan i köket. Kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Nästa helg kommer värmen! Underbart och efterlängtat!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Ok, vi satsar på att sommaren kommer den 1 juli! Passar mig perfekt!
    Sommarkram,
    Titti

    SvaraRadera
  5. Fattiga riddare...
    Nu blev jag hungrig igen. Så gott!

    Hoppas att solen skiner hos dig idag // Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Mums så gott det där såg ut. Håller tummarna att solen skiner på dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  7. Åh vad mysigt och gott! Barnbarnen har det bra hos er! Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.