2015-10-02

Swisch så är det fredag

Ja, så snabbt går veckorna tycker jag. Men man blir glad att det är ett så strålande väder nu som ska hålla i sig över helgen. Idag gjorde jag värsta klippet på Lager 157. Dom sålde sina vinterjackor för 157:- from. i dag tom. söndag. Jag köpte en parkas i svart till mig. Jag var där vid 11.00 och då fanns det inte många jackor kvar knappt. Det var många som var där och rev och slet för att få tag i någon som passade dom.
De här blommorna plockade min gubbe till mig i trädgården för ett tag sedan. Visst är dom vackra sa han. Jag kollade på honom, för att se om han drev med mig. Men nix det gjorde han inte, och när jag kollat en stund på buketten tyckte jag den var jättevacker också. Det är frökapslarna från vår krollilja. Så nu är dom nerstuckna i en fin vas och pryder sin plats i hallen.



 

6 kommentarer:

  1. Krollilja är så fin. Har samma på gården och i helgen fotograferade jag kapslarna. Bara för att de är så fina. Önskar dig en riktigt vilsam fredagskväll!/Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket klipp för en parkas .Underbara bilder ,Önskar dej en skön fredagskväll .Höstkramar Rita

    SvaraRadera
  3. Set var ju härligt att Du fann en jacka, blommorna var
    verkligen fina. Aldrig hört talas om Klotlilja kul.
    Trevli helg nu

    SvaraRadera
  4. Frökapslar är något av det vackraste som finns!
    Färgen på just dom där är otroligt fin.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Det var ett klipp! Sällan jag åker dit. Borde göra det. Vacker höstbukett! Tycker om torkade blommor!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastisk frökapsel så vacker. Blev så fin i vasen.

    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.