2017-03-04

Det här visste ni kanske redan

Man säger att man ska handla lite på taxfree när man är ute och reser? Men är det billigare att köpa sina grejer där. Jag har kommit fram till att mina parfymer köper jag aldrig på taxfree längre. Likadant med smink tycker jag. Nu när gubben var i Spanien köpte han några flaskor vin på taxfree, och slog till med några som kostade över hundringen. Igår tog vi en av dessa flaskor till maten och den kostade 140:- på taxfree. Sen blev vi nyfikna och kollade vad flaskan kostade här hemma. Jo, det visade sig att den kostade bara 109:- på systemet. Så med andra ord är det knappt något som är billigare på taxfree, i mina ögon sett. Handlar ni mycket på taxfree när ni reser?

9 kommentarer:

  1. Jag handlar aldrig på taxfree längre.. Tycker att det blivit jättedyrt så det finns ingen anledning.. Ha en fin helg! Kramiz

    SvaraRadera
  2. Jag har koll på priser! Är en sådan som gillar att hitta bra priser. Skulle aldrig köpa godis och choklad på taxfree. Det är hundra gånger billigare på Rusta! Ser vi ett bra erbjudande på whiskey, gin eller martini slår vi till på taxfree. Parfym och kosmetika är oftast billigare på plats, tex i Nerja än på Malagas flygplats.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Handlar inte på taxfree längre, det är billigare via internet med både smink, parfym. Min man kan köpa gin och whiskey på taxfree när de har erbjudanden t ex köp fyra, betala för tre osv.
    Inte ens på Gran Canaria var det billigare i butikerna med smink och parfym längre. De måste nog tänka om där, det var knappt någon som handlade i parfymaffärerna.

    Kram och trevlig helg Tummelisa

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig jämfört så, men misstänkt eftersom jag tycker Taxfree priserna är väldigt höga. Men nu vet jag ju, så aldrig er Taxfree om det inte är så att de har specialpris på ngn whisky eller liknande.
    Ha en bra Lördag.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Haha Jag är så gammal , kan inte lägga mig i hur det kostar eller inte.
    Har slutat med starkdrycker, men ett minne har jag som min man talade om ofta och berättade. Vi hade varit en månad i Skottland och besökte ett jättefint Destilleri ,observera detta var 1991 , då tjänade vi en krona, EN KRONA på den affären. Det är länge sen, men roligt minne.

    SvaraRadera
  6. Nej, men vad snopet...... Hoppas vinet var riktigt gott åtminstone!!!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  7. Nej, vi handlar nästan aldrig på taxfree. Mycket billigare inne i stan! Fast ibland kan det bli så att vi handlar där av praktiska skäl. (Läs: Det rymdes ingen vätska i det incheckade bagaget ;-) )

    Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
  8. Tror inte heller att det är billigare på taxfree. Om man inte har klubbkort till, men det är ju till affärer i land också. Nej, ingen taxfree för mig.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.