2017-09-20

Grått, trist och alldeles dötråkigt

Vad gör man när det är så här dötråkigt då....Jo, man traskar hem från jobbet i spöregn och blir sådär lagom blöt om fötterna...Så att jag fick klä in dom i tidningspapper när jag kom hem....Inte mina fötter nu...utan mina gymnastikskor fick papper i sig. Sedan blev det en dusch så man inte var så huttrig längre....Nu när jag fått tillbaka värmen har jag stått i köket och pysslat.....Jag har gjort rågbröd (som fortfarande står och jäser), picklad rödlök....och så hittade jag ett köpepaket med lingon i frysen.... Och av dom fick det bli rårörda lingon. Det här tänker jag ta med mig som en gåbort present i helgen. 

8 kommentarer:

  1. Å vad glad den personen skall bli som får sådana fina presenter. Och picklad rödlök, det är jag jättesugen på att göra själv för det ser så gott ut.

    Ja, nu är höstrusket här men man måste göra det till höstmys.

    Kram och ha en fin kväll!

    Anneli

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du gör något som förgyller den gråa dagen. Picklad rödlök är ju fantastiskt gott och allt mer än grått. Fniss! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Det har verkligen varit grått i dag. Jag har haftv en skön middagsvila, efter maten lade jag mig med Svensk Dam.
    Tidning förstås . Tänkte ett tag detta är ju inte klokt.
    Så inkörd man är efter ett långt arbetsliv, Då skulle man inte ligga på dagen. Då skulle man vara sjuk i så fall, Nu hade jag en skön och l lugn i ro ett bra tag.
    Tänkte att göra min blogg men det får vara det finns ju fler dagar på veckan. Hadet bra önskar mamma H

    SvaraRadera
  4. Haha! Ursäkta att jag skrattar, men jag såg (med förvåning!) framför mig hur du satt där med fötterna invirade i tidningspapper. Bra att du förtydligade :-)

    Låter som en toppenpresent det där! :-)

    SvaraRadera
  5. Det regnade hela dagen här också. Trist. Men jag var inte lika kreativ som du. Vad synd att det inte är mig du ska besöka i helgen. Hade gärna tagit emot allt gott du gjort. Haha. Kram =)

    SvaraRadera
  6. Vilken bra present det kommer att bli!
    Men hoppas ruskvädret ändrar sig så ni får lite sol igen!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej igen trodde jag skrev hos dig, men icke sa Nicke,
    ha,ha hälsar på hos moig själv.
    Det kan man kalla lite rörigt.

    SvaraRadera
  8. Perfekt att baka bröd när man är lite frusen. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.