2018-01-26

Då var det fredag igen

Känns lite overkligt att vakna upp varje vardagsmorgon utan att mobilen gör det åt en. Vi kan ju sova hur länge vi vill😴, om vi vill😕, som vi inte vill😀. Idag vaknade jag vid 07.00, men låg kvar och sträckte ut mig en hel timme innan jag satt fötterna i tofflorna.
Gjorde i ordning frukosten och tänkte lite vemodigt att det här är förmodligen säsongens sista granatäpple som jag delar upp. Men i samma stund blir jag lika glad när jag tar fram jordgubbarna och vet att det här är bara början på deras säsong.
Blommorna på rumsbordet är inne på sista versen också, men i morgon är det lördag som är lika med marknad och då fixar vi nya igen. Kanske gör jag en liten bukett av dom gamla som inte tappat några blad ännu.
Vad vi ska hitta på idag vet vi inte riktigt ännu, och det är skönt att inte ha allt planerat i förväg också. Så det blir en spontanfredag med andra ord. Ha en fin fredag ni med som tittar in här hos mig.

Kanske sista granatäpplet.

 Söta och goda gubbar.

Bordsbuketten som snart blommat över.

10 kommentarer:

  1. Bra tajming med blommorna där :-)

    Visst är det härligt att få sova så länge man vill! Fast det gör inte vi heller, sover särskilt länge alltså :-)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att kunna få sova klart varje morgon! Även om man inte är en sjusovare så är det något visst med att få starta dagen i egen takt. Jordgubbssäsongen får vi vänta ett bra tag på men för er del är den väl härligt nära...

    Kram och ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  3. Kära dotter min, Jag finge gråta floder har aldrig köpt eller gjort något med Granatäpple. Jag vet att Du bjudit på det, mem kommer inte ihåg hur det smakade. Men måste tillstå att vackert 'r det.
    Ha det så bra, men din otåliga mamma har väntat så, tjyvingen så långt bort ni är. Men Jordgubbar kommer ju snart här med. kram till er båda från gumman, på landet.

    SvaraRadera
  4. Skönt att slippa vakna till väckarklockan.
    Trevlig fredag.

    SvaraRadera
  5. Ha en riktigt skön helg nu. Med marknad och allt. Kram=)Carina

    SvaraRadera
  6. Jag tycker också det är skönt att slippa vakna av klockan, även om vi inte är några sjusovare, men lite längre än till sju sover vi ändå.
    Kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
  7. Känns bra att veta att man varje lördag kan köpa nya blommor. Själv blir det en sovmorgon för mig (typ till 0700) imorgon medans maken spelar fotboll.
    Önskar er en skön fredagkväll
    Kram

    SvaraRadera
  8. Låter som den bästa av världar :) Njut på bland jordgubbar och blommor nu!!
    Bästa kramen från ett dimmigt Blekinge och Titti

    SvaraRadera
  9. Nu har jag läst ifatt hos Dig... hela januari månad! Och jag blir gröööön av avund hur Ni har förverkligat Er dröm, verkligen.... Berättade redan förra vintern för min make hur Ni hade köpt ett hus i Spanien.... Han tyckte vi skulle göra likadant!!! Men jag har lite för många år att jobba ännu... Men vi kan ju börja planera!! :) :)
    Största kramen från Kate

    SvaraRadera
  10. Det är tur att när något tar slut så väntar något annat, vare sig man pratar om granatäpple, jordgubbar eller helt andra saker i livet.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.