2018-01-21

Lördag = Marknad

Klart vi tog svängen genom marknadsgatan även igår, för vi skulle ju ha en ny lördagsbukett till rumsbordet. Det blev lite mandariner, kronärtskockor och granatäpplen köpta också. Buketten på bordet på altanen står sig ännu så fin, men det beror på att temperaturen sjunker på nätterna. I sommar kommer det inte att stå någon bukett i 14 dagar där.
Vi tog oss en lunch på vägen hem från marknaden och det var inte någon vidare hit precis. Jag åt upp korven men lämnade brödet och löken som smakade sisådär.
Jag hade satt en deg som fick långjäsa under tiden vi var ute och gick. Brödet blev kanongott men inte vackert. Men jag ska ju inte sälja det 😉, utan vi ska bara mumsa på det jag och gubben. Jag gjorde det på rester från havregrynsgröten och sedan åkte det ner en massa frön och nötter i det med.
På kvällen åt vi lite räkor och testade det nybakade brödet och hade även fröknäcke till.
Idag är det solsken men blåsigt, perfekt väder att torka tvätten i. Temperaturen har redan stigit till över 14 grader.

Lunchen.

Tulpaner och Anemoner blev det denna gång.

Buketten på altanen som är 14 dagar gammal.

Grötbrödet som nästan jäst ut över hela plåten.

Lite räkor till kvällen.

Och så har vi dagens tvätt som förmodligen snart är torr.

7 kommentarer:

  1. Korvbrödet såg en smula torrt ut så det hade jag nog också lämnat. Vilka underbara anemoner!

    SvaraRadera
  2. Fina blommor. Härligt väder idag. Snart åker vår tvätt också ut.

    SvaraRadera
  3. Så vackra blommor!
    Här tvättas det också idag, perfekt torkväder :)
    Kram och trevlig söndag

    SvaraRadera
  4. Ha,ha när jag läser er Temperaturskala är det ju skillnad som natt och dag. När Pera kom nyss isade graderna -9. Vi skall äta kyckling-file och Potatisgratäng - Här är så vackert väder, men
    inte lika varmt som Ni.
    Man man får vara glad över det kram från mamma H man har

    SvaraRadera
  5. Ljuvligt väder och underbara buketter! Mysigt med marknad... härligt ni har det!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  6. Borde väl gälla bröd oxå att "det är insidan som räknas" ;)
    Antar att ölen var god till lunchen iallafall och ni fick ju med er en massa godsaker från marknaden.
    Kram och njut av söndagen

    SvaraRadera
  7. Perfekt torkväder ser det ut som :) trevligt med marknad. Ha en fin söndag. Kram.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.