2018-01-23

Några timmar i Torrevieja

Igår åkte vi och lämnade in bilen för en åtgärd som skulle göras på den. Firman ligger borta vid Habaneras industriområde. Vi skulle få den tillbaka på eftermiddagen igen så vi knallade in till Torrevieja ett tag. Vi hann med att fika ta oss en tur ut på piren som vi aldrig varit förut. Innan vi gick tillbaka för att hämta vår pärla.
I industriområdet hittade gubben en trädgårdshandel (börjar tro att han kan nosa sig till dessa butiker) som vi inte gick ut i från utan att ha handlat 😉.
När vi kom hem igen körde jag igång med middagen för nu var vi vrål hungriga. Det blev stekt fisk och ugnsrostade grönsaker. Vi satt ute till kl. blev 18.30 och spelade lite UNO tills mörkret började falla.
Lämnade in bilen på morgonen.

Sedan började vi knalla inåt Torrevieja.

Här såg det ut som dom lagat taket med silvertejp.

En balkong med fler grönväxter än vad gubben har, men hans är bra mycket finare.

En sväng ut på piren och tillbaka.

Ett fartyg från Malta låg i hamnen.

Tog en paus på en gatubar på vägen tillbaks.

Dom här två platserna var upptagna i skuggan när vi kom.

Så blev det lite blomköp såklart😊.

Ungsrostade kronärtskockor, rödkål, morötter och brysselkål.

Med stekt fisk till.


9 kommentarer:

  1. Man kan aldrig få för många växter, tycker min man också. ����������������

    SvaraRadera
  2. Vissa butiker är svårare att passera än andra tycker jag ;-) Så otroligt god maten såg ut förresten! Kronärtskockor är verkligen en av mina favoriter och ungsrostat blir alltid bra.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Såg verkligen ut att vara en riktigt god middag. Du lyckas alltid få till maten så man bara vill hugga in direkt. Synd att man inte är där bara. Haha. Kram=)Carina

    SvaraRadera
  4. Trevligt med en tur ut på piren! Vi tog en sväng bort mot acequion igår, annars är ju piren ett bra promenadstråk för oss!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja a kära ni , det är som jag säger.Öppna lite kvarterskrog , sen kan ju Topmmy fixa tilljättefint. Här i dag är det strålande som, jätte vackert men 7 minus just nu.
    Jag skall spätta och potatismos- äta middag nu,


    SvaraRadera
  6. Vilken god mat. Växter är livet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Trevligt att spendera väntan på bilen med en promenad i solen.
    Lite mer blommor och sen en god middag med Uno låter lagom ansträngt :)
    Kram och njut av värmen

    SvaraRadera
  8. Känner igen flera av promenadstråken (konstigt va? ;-) ) och på den jardenerian har vi handlat många blommor. Fast jag kan ju varna - dom dör rätt lätt ;-)
    Ugnsrostade kronärtskockor lät spännande! Det har jag aldrig testat, bara kokat dom. Fast morötterna kändes lite onödiga... ;-)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. Mysigt att spendera tiden sådär <3 Otroligt fint vid vattnet :) Blomster kan man inte ha för många av och jag längtar så mycket efter vår så man kan börja fixa. Hur varmt har ni det där borta nu ?
    Kram och ha en fin dag <3

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.