2018-05-12

Annan butik

Igår åkte vi till Alcampo och handlade lite och vi behövde ha briketter till grillen också, och det har inte Mercadona. 
Det blev lite mera frukt som jag visst var dålig på att handla sist vi var på Mercadona. Då fick jag se att dom hade granatäpplen för ett pris som var dyrt. Men jag ville ha, så då fick det bli 2 st som kostade över 5€.
När vi kom hem fixade vi till maten och satte oss på takterrassen åt och bara njöt i värmen.
Ser rätt tomt ut men det var mycket folk som det brukar vara.

 Löjligt förtjust i denna frukt.

 Kalkonkotlett som är så himla god.

 I salladen var det rödkål, sparris, vindruvor, färsk lök, jordgubbar och granatäpple. Sedan ringlade jag över olivolja och pudra på med salladskrydda.

Ett gott rosévin som vi hittat på Mercadona. Alice i underlandet och det står att det är mjukt och sött. Men så jättesött är det absolut inte.

7 kommentarer:

  1. Godmorgon
    Ibland bara måste man unna sig det lilla extra :)
    Här blir det grillpremiär ikväll och jag hade tänkt testa en av dina färgglada sallader. Håll tummarna :)
    Kram och ha en underbar lördag

    SvaraRadera
  2. Salladen ser ljuvlig ut (som vanligt).

    SvaraRadera
  3. Jaa, jag s'gder då det. Matställedt är inget att klaga på. I morgon kommer Martin, johanna oxh lilla Amelia till mig. Pera kommer också han skulle köpa Jordgubbar med sig.
    Eljest bliver det äppelmos i tå¨rtan. kram från mamma H

    SvaraRadera
  4. Jag gillar AlCampo! Där har dom exempelvis haloumiost till ett hyfsat pris. Och en hallonyoghurt som jag gillar som är ganska snäll när det kommer till sockerhalten. Sen har dom en fantastiskt skojig glasavdelning som jag brukar försöka låta bli att kolla på - skåpen är sprängfyllda med glas och jag behöver verkligen inga nya. Men är man glasfetischist då är man :-)

    Maten såg lika god ut som alltid :-D

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  5. Oj det var inga billiga granatäpplen men gott är det OCH nyttigt :)
    Njut av dagen och ta hand om dig där i värmen...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Roligt vin.
    Granatäpple är helt klart underskattat. Jag äter det väldigt sällan, men det är så gott. Kram.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.