2018-05-03

Gott gottigottgott

Det är alltid gott med något smarrigt till kaffet, och det ska gärna gå snabbt att fixa till det också tycker jag. Här kommer några olika recept på snabba godsaker som vi mumsat på till kaffet.

Ett glas med extra allt.
Dela  muffinsen och smula ner den i glasen. 
Klä insidan av glasen med banan och jordgubbsskivor och lägg i en klick vaniljglass.
Toppa med jordgubbar och ihoprörd chokladsås (kakao, lite socker och en pytte mjölkskvätt)

 Kaneläpplen och glass.
Sätt ugnen på 225 grader och skiva 2 st. äpplen.
Blanda kanel och socker i en bunke och lägg i äppleskivorna där och blanda om.
Lägg äppleskivorna i en ugnssäker form och hyvla smör över.
gratinera i ugnen i 10 minuter.
Servera äppleskivorna med glass.

 Nyttig jordgubbsglass.
2 st frusna mosade bananer och så många jordgubbar du vill ha.
Mixa ihop allt snabbt och fördela i två skålar. Garnera med färska jordgubbar eller andra bär.

 Yoghurtmums.
Smula 1st. valfri kaka/kex i botten på glaset.
Varva sedan glaset med yoghurt och vilka bär du vill ha.
Toppa med bär och nötter.

Glasskexmacka.
Bred jordnötssmör på kexen.
Lägg på en klick vaniljglass och några skivade jordgubbar på det ena kexet och lägg det andra ovanpå.


10 kommentarer:

  1. Oj så mycket gott. Jag ska inte ha något alls på ett tag, möjligen bär och frukt. 6 kilo för mycket visar vågen. Hua :-( Önskar dig en solig och härlig dag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Men så mycket gott och jag skulle med lätthet sätta i mig allt! Tyvärr är det nog inte att rekommendera men den nyttiga glassen ska testas.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag kommer gärna till solen och värmen och fikar hos dig :) Kram.

    SvaraRadera
  4. Mumsfilibabba!

    SvaraRadera
  5. Mums-Filibabba vilka rätter >Du presenterar , detta kan du ju kallas. Cajsas extra goda

    SvaraRadera
  6. Jösses vad mycket gott! Fast just nu går det ingen större nöd på mig när det gäller efterrätter - jösses vilka bufféer! Alldeles FÖR mycket godsaker när jag tänker efter... ;-)
    Ha det toppenbra!

    SvaraRadera
  7. Vad mycket gott. Jag ska testa att göra bananglassen.

    SvaraRadera
  8. Oj, oj, oj! Det här inlägget var farligt att läsa. Så mycket gott!
    /P

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.