2018-05-02

Lugnt och skönt

Det blev en lugn och skön 1:a maj som vi hade jag och gubben. Vi tog dagen som den kom, nästan i alla fall. Förutom att vi var bortbjudna på en fika på eftermiddagen. 
Jag gjorde två plåtar med fröknäcke när gubben styrde lite ute i trädgården. Sedan passade jag på att läsa lite i boken på trappan i solen. Det blåste faktiskt lite kyliga vindar och det var skönast när man hittade lä igår.
Just nu blommar vår fina Jasminhäck som bäst och det doftar ljuvligt där i gaveln på huset. Men det är mycket gamla löv och blomställningar som måste bort ur den. Så gubben brukar skaka i den när han går där ute och pysslar. Igår ramlade det något förskräckligt ifrån den, så när vi kom hem från vår fikastund och vi hade ätit hjälptes vi åt att plocka upp allt från backen, phuuuuuuuuu 😓.
Påfyllning i burken.

Bara man kom i lä och solen var framme var det kanonskönt.

Lite mat i magen innan mastodontgörat började med alla löven.

Lövsugen strejkade så det var ett pillgöra med att få upp allt.

Den doftar ljuvligt nu när den står i blom.

Små vackra vita blomklasar som snabbt blommar över.

Väldigt nöjda båda två efter det här passet i hukande ställning ett bra tag.

8 kommentarer:

  1. Vilken behaglig 1:a maj ni fick! Den sortens fröknäckebröd är bara så gott men själv har jag inte bakat det än. Dock har jag några flitiga kollegor tack och lov!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar doften av Jasmin. I Tunisien gjorde dom små doftpåsar med jasmin och förmodligen något annat i också. Som man kunde ha i garderoben eller var man ville för att få lite väldoft.
    Fröknäcke är supergott. Kram =)Carina

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig att det var ett jättejobb att plocka upp allt det där. Men de blommorna doftar ju så gott :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mysigt att sitta utomhus och läsa. Kram.

    SvaraRadera
  5. Den doften är fantastisk och så vackra blommor dessutom. Älskar också att läsa i solen.

    SvaraRadera
  6. lilla bgumman har du plåster på doin tå? En orolig mamma bara undrar, det brukar vara ont.
    Varv rädd om Dig, kram Hajan. Pera beröttade att ni hade tur igen med tipset.kram från mamma H¨

    SvaraRadera
  7. Hej,
    Vad underbart ni har det! Vi hade en fantastisk jasminhäck på baksidan av vårt hus i Italien, åååå den underbara doften som kom som varma puffar när man satt ute på kvällen. I natt har det varit frost här hemma så vi får nog skrapa rutor nu på morgonen. Fröknäcke och en sådan underbar sallad! Mums!
    Kram och ha det så underbart. Njut!
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.