2018-06-12

Måndag

Igår var det arbetsdag igen och den tillbringade vi bland kartonger och filtar. Men dom vi var hos var verkligen trevliga och hjälpsamma människor och sådant lyfter upp ens dag massor. 
Konstigt när man börjar prata med människor man inte känner och sedan kommer fram till att man vet eller känner precis samma människor, fast man bott långt ifrån varandra. Ja, världen är bra liten i alla fall.
Middagstallriken när vi kom hem fick bli ett mastodont plock från kyl och frys. 
Det blev äggröra, stekt bacon, rödkål, vitkål, fikon, vindruvor, jordgubbar, gurka, oliver, stekt rödlök och tomater.

Grismat kanske i en dels ögon. Men gott var det.

10 kommentarer:

  1. Grismat....?! En fantastisk tallrik om Du frågar mig..!
    Ha det bäst, kraaam Kate

    SvaraRadera
  2. Visst är världen bra liten! Någon "grismat" var det verkligen inte utan tvärtom en mycket aptitretande och fräsch tallrik!

    kram och god tisdag :D

    SvaraRadera
  3. Men vilka lyxgrisar det skulle vara som fick så god mat att äta. =) Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Om det där är grismat så måste jag nog tillstå att jag gillar grismat :-D

    Visst är världen liten ibland...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Haha, inte ser det ut som grismat :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. en riktigt smarrig måltid tycker jag.

    SvaraRadera
  7. Det var ju bara godsaker på den tallriken. Mums :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Lycklig gris! Ser jättegott ut!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  9. Det ser verkligen supergott ut!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.