2018-06-05

Nu var det dax

Äntligen fick vi ändan ur vagnen och tog vägen förbi La Zenia för att köpa ny gympadojor till oss båda. Det var verkligen i grevens tid för tårna började att kika ut på både mina och gubbens.
Vi styrde stegen in på Decathlon och började att leta efter det vi ville ha. Båda gillar asics skor och vi hittade till slut ett varsitt par. Eller rättare sagt vi stod där med en varsin vänstersko och vill ha den andra också.
Vi började att kolla efter ett butiksbiträde och hittade en kille som stod och hängde upp träningsbyxor en bit bort. Sa vad vi ville ha hjälp med och höll fram våra skor. Han kollade lite nonchigt och sa, att han inte kunde hjälpa oss för han var inte på den avdelningen. Utan att vi fick ta reda på en från den avdelningen om vi ville ha hjälp.
Vi gick tillbaka igen och försökte hitta någon, men det fanns inte nån på den avdelningen.
Gubben gick tillbaka igen till killen och sa, att det finns inte någon där på skoavdelningen. Då ryckte han på axlarna, precis som vad ska jag göra åt det.
Då small bomben hos gubben, och han la skorna framför hans fötter och sa, tack så hemskt mycket för hjälpen. Sedan knatade vi ut ur affären utan något skoköp. 
Men skam den som ger sig, vi hittade våra skor i en annan butik inne på La Zenia, och där var dom serviceminded till tusen också. Så slutet gott allting gott.



9 kommentarer:

  1. Godmorgon
    Det bemötandet har vi oxå varit med om. Fast det gällde cyklar. Då gick vi vår väg och köpte på annat ställe.
    Andra gånger har de varit så hjälpsamma (pingisbord) så det gäller verkligen att hitta en säljare som är på "rätt" humör :)
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den där killen borde byta jobb...snygga skor kram

    SvaraRadera
  3. Haha...jamen så spanskt liksom. Manana så det smäller om det. Men den där killen borde byta jobb. Tyvärr kan det ju bli så där när folk är på fel ställe och kanske bara ville tjäna pengar utan att lägga två strån i kors. Det finns alldeles för många sådana typer. Tur att ni gick någon annanstans och att ni hittade nya skor att vandra runt i era vackra omgivningar med.

    Kram och ha en skön dag!
    Anneli i Dalarna

    SvaraRadera
  4. Fy fasen för sån nonchalans hos personalen! Ni gjorde helt rätt.
    Bra att ni ändå hittade era dojor :-)

    SvaraRadera
  5. Hahaha ja det är stor variation på service här. Vet inte om ni pratar spanska men jag tycker de är vänligare om man gör det. Fast det finns många bra expediter.

    SvaraRadera
  6. att bli dåligt bemött i en affär, är trist men bra ni hittade till slut o snygga är dom oxå :) kram å fin dag

    SvaraRadera
  7. ÅH här skulle jag velat vara med. Fy tusan så less man bliver ibland. Jag har själv suttit nu för att nå Svensk Damtidning. Det var ända upp till 7 förslag, på att trycka per knapp. Celbes meddelade så småningom att de haft för stor efterfrågan, det går ju bra,.I morse åt jag min Havregrynsgröt kl 03,16 , jag var så hungrig....

    SvaraRadera
  8. Men fy så oförskämt av butiksbiträdet. Ni gjorde helt rätt som gick därifrån.
    Tur ni fick tag på skorna i en annan butik i stället.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.