2018-08-21

Nu var det gjort

Igår var vi en sväng in till Torrevieja för att lägga vår röst till valet som snart är i Sverige. Svenska konsulatet har den möjligheten att man kan göra det. Vi kom dit vid 13.00 och det var inte alls lång kö, max en kvart tog det innan vi var utanför på gatan igen.
Sedan skulle vi vidare till vänner en snabbis och sedan direkt hem efter det. Då var kl. över 14.00 och N332 var det kö på. Det tar tvärstopp vid påfarterna men sedan rullar det på i sakta takt.
Men direkt hem var väl att ta i för vi svängde in på Mercadona och handlade med. Ingen lista att gå efter utan vi visste vad som inte fanns hemma i kylskåpet NOT. För när vi kom hem och jag höll på att packa in såg jag att ägg hade vi glömt att köpa. Så det får bli en sväng idag igen till Mercadona.
Igår fick vi bilder på Amelia i ny klädsel. Hon hade en Batmanoverall på sig och ser överlycklig ut som ni ser. Vi sa direkt när vi såg bilden, att hon går i pappas fotspår.
För när M var liten och vi flyttade till vårt hus blev det kallat för Batmanhuset. För M hade alltid sin Batmandräkt på sig och sprang omkring och skrek, na na na na na BATMAN! då skulle han bli 3 år. Jag fick böna och be om kvällarna för att han skulle ta av sig den. Så att den kunde tvättas och vara torr till dagen där på. Men jag vet att han även sov i sin svarta dräkt ibland, vad gör man inte för husfridens skull.

Vi parkerade bilen på stora parkeringen vid hamnen och gick till Svenska Konsulatet.

 Ingen kö varken på gatan eller inne.

 Man skulle ha gjort som taxibilen. Bara svänga ut från kön och spela dum och se ut som man kom från påfarten.

 Igår blev det tacokväll.

NA NA NA NA NA BATMAN!!!!!


6 kommentarer:

  1. Klart att en så tuff Batmandräkt blir en solklar favorit! Det kan vem som helst förstå :D Skönt att ha röstat redan. Själv är jag så osäker detta val...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så var röstningen klar för er del. Bra jobbat. Så mycket att göra......

    SvaraRadera
  3. Haha, vilken söt liten Batman :)
    Skönt att röstningen är avklarad!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha! Det var nog den gulligaste Batman jag nånsin sett! Och gladaste :-D

    Vi klarade av vår röstning idag, det gick också fort och lätt. Så nu får jag fortsätta gnälla i några år till ;-)

    SvaraRadera
  5. Vilken sötnos Skönt att ha röstningen avklarad. Kram .

    SvaraRadera
  6. Instämmer med övriga kommentarer att det var en söt och glad liten Batman. =) Jag brukar också förtidsrösta för att ha det gjort. Det tog ett tag att bestämma sig i år. Men nu är jag redo att rösta jag också. Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.