2018-08-12

Visst blev det marknad

Klart vi tog en sväng till marknaden för brorsan skulle handla och jag skulle kolla på en liten plånbok till mig. Så blev det harembyxor till småtjejerna hemma också. Det får brorsan ta med sig hem och leverera ut till barnbarnen. Har även ett paket till Axel med halsband i som han önskat sig. 
När vi gjort marknaden åt vi churros och tog en öl innan vi gick hem.
Hemma blev det poolen och vi var nästan helt ensamma där ett tag.
När vi badat klart tog jag min bok och sjönk ner i en stol på altanen. Gubben kollade på datorn och brorsan tog ryggläge på takterrassen.
På kvällen blev det skaldjur och vitt vin som vi åt på takterrassen.
En rätt skön och behaglig lördag med andra ord.


I det  här ståndet har vi både köpt lampor och ödlor, men igår tittades det bara.

Ville ha en liten plånbok och det fick bli denna.

Påsen var snart slut med dessa onyttigheter som är så goda.

Snart hemma.

Satt länge och njöt av middagen.

7 kommentarer:

  1. Visst finns det massa roliga saker på marknader :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken söt liten plånbok! Hoppas inte alla pengar gick åt så du har nåt att stoppa i den också ;-)

    Hade en liten tanke på att åka till citronmarknaden idag, men det stannade vid en tanke. Det är på tok för mycket folk här nu för att jag ska klara av ett sånt besök, och den har faktiskt inte ett dugg med min pågående konvalescens att göra. Blir tokig(are) när det är knökfullt med folk överallt så man inte kommer fram :-)

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Såg gott ut och grattis till fina inköp!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Churros är förfärligt gott. Det ståndet har mycket fina prylar.

    SvaraRadera
  5. Ha,ha det är inte klokt, hur många är ni på middag, man kan tro ett tiotal, eller=
    Per tyckte det har varit ett bra Pensionat, bättre betyg kan Ni ju inte få.
    Fått jättefina kort från fam Nygrens i "Blacka"

    SvaraRadera
  6. Vilken fin börs du köpte! Och skaldjur är ju så gott :)
    Kram och ha en fin söndag

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.