2018-10-13

En lugn nationaldag

Igår var det Spaniens nationaldag och vi firade den med lite skumpa på altanen jag och gubben. Men först var gubben och lämnade barnbarnen med föräldrar på flygplatsen. Jag körde en sväng med snabeldraken och några maskiner tvätt under tiden. Putsade även rumsfönstret som lillsnutta hade tryckt sin söta lilla näsa och kind emot och skrattat gott. Men mormorshjärtat smälter när man ser denna lilla söta prinsessa och då kan man tvätta hur många fönster som helst.
Men som sagt när jag plockat ner tvätten och lagat maten satte vi oss på altanen och tog oss ett glas skumpa och åt middagen.
Som vanligt spelade vi ett parti kort innan vi satt oss vid tv:n. 
Vi konstaterade även att det är väldigt tyst nu i Casa nr.66 sedan barnbarnen åkt hem.

Lite bubbel på Nationaldagen och fick även bli till middagen.


 Stekt kalkonfilé med ugnsbakad brysselkål och morötter.


Kväll och tyst i huset Nr.66.

6 kommentarer:

  1. Visst blir det tyst när barn och barnbarn åker. Det märkte jag i somras när sonen och yngsta dottern åkte hem efter nästan tre veckor!

    Kram och ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  2. Det blir väldigt märkbart tyst när de åker, både på gott och ont enligt mig. ����������

    SvaraRadera
  3. Förstår att det är tyst. Men det bliver ju nya dagar. Det har ju varit ett härligt besök i alla fall, och det är det som gäller. De små har också saker de skall berätta för sina kompisar. Vi har varit hos MORFAR OCH MORMOR, det är inte många som kan berätta.Lycka till och ha det bra, önskar Gammelkäringen
    kram,kram

    SvaraRadera
  4. Usch, visst blir det tyst när det har åkt! Men hoppas ni snart kan ses igen :)
    Kram och trevlig kväll!

    SvaraRadera
  5. Härligt med barnbarn, men oxå skönt med sina egna rutiner.. 😅
    Önskar Er en fin söndag. Jag ska ta mig ut på en solig och vacker löprunda förbi sjön och runt skogen.
    Kraaam Kate

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.