2018-10-17

Lite höstlikt är det allt

Igår vaknade man upp till ett stilla regn utanför fönstret. Det känns att det blivit höst här med nu. 
På förmiddagen var vi bjudna på 11-fika hos Annica och Christer och blev sittandes där i flera timmar på deras altan. 
När vi gick där ifrån tog vi vägen förbi Chinobutiken för att kolla på en kaffebryggare till jobbet. Men det blev inget köp för jag hittade inte det jag letade efter. Så vi gick vidare till Lidl och där köpte jag  bönor och en god frukostkorv (tyskt märke) som vi köpt där förut. Kanske det kan bli korvstroganoff någon dag.
När vi kom hem fixade jag till middagen lite snabbt för båda var lite hungriga.
Sedan blev det slapp i soffan och lite koll på datorn innan sängdags.


Lite höstlikt är det allt med vissna löv på backen.

 Snabbt och enkelt med ugnsrostade bönor i olivolja. Med hyvlad mandel och parmesanost på.

En köttbit och sallad till bönorna med.

7 kommentarer:

  1. Ja här är det verkligen höst nu. Även fast det är betydligt varmare här än normalt den här årstiden.
    Och ni upplever en Spansk höst som jag antar är ganska olik den Svenska. Tror jag gärna skulle byta med er. =) Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Visst blir det höst i Spanien också, men absolut inte som i Sverige....som väl är :)
    Trevligt att ni träffade Annica och Christer!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Som jag har förstått det så har jag just nu bättre väder här i Sverige än i Spanien. Det svänger antagligen snabbt.

    SvaraRadera
  4. Förstår att det blir höst även i Spanien men ni slipper nog det värsta rusket. Lika god mat som vanligt som serveras hos er!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Annica och Christer verkar göra nåt med tiden - den bara flyger iväg! ;-)

    Korvstroganoff... Så himla gott!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Kul att ses :)
    Nu är vi klara för dagen så vi hinner ut och njuta av solen lite
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jo nu är hösten här även hos oss,fast vi har haft några härliga dagar här med sol och värme.I morgon väntas regn...och när det regnar i Spanien så regnar det.Eller hur:) Ha de så gutt..Kramizar

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.