2018-11-29

Ingen märkvärdig onsdag

Igår var det lite jobb på schemat och det var i Alfaz del Pi som gränsar till Benidorm, Altea och La Nucia. Där har vi aldrig varit förut men helt klart ett ställe som man skulle vilja besöka igen när sommaren är tillbaks. 

Sedan var resten av dagen rätt så lugn. Jag lagade mat och det blev stekt fisk med vitkålsmos till. Det var lika gott som blomkålsmoset som jag brukar göra. 

Tyvärr glömde jag ta bild på det för jag var hungrig. Så när jag kom ihåg det såg upplägget inte så vackert ut på tallriken längre.

Jag skar vitkålen i grövre bitar och kokade det i saltat vatten tills den blev mjuk inte överkokt. Sedan hällde jag av vattnet och stoppade vitkålen i mixern med en klick smör. Mixade allt till en moskonsistens och sedan är det klart.

Älskar bergen som tonar upp sig.

Tyst och lugnt var det i byn.



5 kommentarer:

  1. Vitkålsmos lät mycket intressant.
    Ska bli kul att testa :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Blomkålsmos har jag ätit många gånger och det gillas men vitkåls har jag aldrig testat. Tack för tipset!

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Vitkålsmos lät verkligen inte dumt! Blomkålsmos är ju också himla gott :-)

    Det är verkligen fint där i bergstrakterna ovanför Benidorm med omnejd. Värt många besök om du frågar mig :-)

    Ha en finfin dag!

    SvaraRadera
  4. Ha,ha det första jag tänkte på. n'r jag såg ditt berg- Var Bruntes och min Lapport när vi bodde
    uppe vid Lapplamd- Vilka minnen som dyker upp-ack lilla vän , kram ifrån mig Gammelgumman

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.