2018-11-21

Vi hann ett och annat

Dagen började bra med en sol som kämpade sig fram mellan molnen så att temperaturen steg några grader. 
Så snabbt som sjutton när vi hade käkat frukost startade jag en maskin tvätt. När jag gick upp för att hänga den var det rätt så mulet igen. Så någon mer maskin våga jag inte chansa på. Men som sagt det kan ju vara kul att sprida ut den sysslan på lite fler dagar i veckan.
Gubben började med sitt lilla projekt som vi var och handlade lite grejer till i måndags. Ett provisoriskt tak över AC-aggregatet på takterrassen. Vi ska förmodligen sätta en kupol över patiotaket istället och då är detta lilla projekt kanske i vägen. Så för tillfället är det bara provisoriskt.
Jag hann precis ta ner vår tvätt innan regnet kom lite senare på dagen puh, tur ska man ha ibland.
När jag skulle fixa middagen som skulle bestå utav korv hittade jag en liten bit rödkål i grönsakslådan som jag tänkte använda till den. Hittade ett snabbt och enkelt recept här på rödkål.
När vi hade ätit tog vi bilen till bästa affären om man frågar gubben och köpte till lite saker till projekt nr.2 som han håller på med. Vi tog även en sväng in på Chinobutiken för att kolla om dom hade sådana här men det hade dom inte. Men dom hade en påse med kottar (kanske lite små). Men jag vill ut på min egna kottjakt och plocka mina kottar själv, så nej, det bidde inget köp alls i affären.


Hoppas på nytt torkväder idag.

 Hur gott som helst.

 Går nog även bra till en köttbit.

 Så nära som möjligt till uppgången till L & M

Dom var inte dyra men jag vill ha lite större.

6 kommentarer:

  1. Vad ska du hitta på för pyssel med kottar och värmeljushållare? Spännande att få se. Något adventsbetonat kanske. =) Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det finns hur mycket som helst hos "kinesen" men ibland går man bet :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det är tur att man kan sprida ut det "roliga " tvättandet. ��

    SvaraRadera
  4. Jag hann också med en tvätt igår, och hann ta in den precis innan det lilla regnet kom. Nu snurrar tvättmaskinen här igen. Hoppas på samma tur igen...

    Jag kan förstå dig - inget går upp emot egenpallade kottar ;-)

    SvaraRadera
  5. Du kommer säkert göra något snyggt diy projekt med kottar.. Jag plockade Jättestora kottar på Rhodos för många år sen....fulla med myror...😂😂
    Ha det bäst, kraaam Kate

    SvaraRadera
  6. Här är tumlaren sönder och det är tvätt överallt..kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.