2018-12-24

Dan före dan

Vi började morgonen med skinkmacka x 2, den ena med senap på och den andra med rödbetssallad på och så några koppar kaffe.

Jag och gubben knallade iväg vid 12.00 för att hälsa på hos gubbens farbror. Vi hade redan bestämt att vi skulle äta Spicy Hot ihop, så vi hämtade vår mat på den som ligger på Kungsgatan.

Vi käkade med en gång när vi kom sedan tog vi en kopp kaffe efter maten. Efter ett par timmar och när det började att mörkna ute var det dags för oss att knalla hem till Vilbergen igen.

Eftersom vi passerade strömmen blev det lite kort knäppta på några ljuskällor från Stad i ljus projektet innan vi fortsatte hemåt.

Det blev en lyckad dag som vi avslutade med en actionthriller innan läggdags.


Tänk att skinkmacka är så gott.

Strykjärnet.

Det finns mycket att välja på.

Lite fika efter maten är alltid gott.



Tittade på lite av Stad i ljus projektet som arrangeras varje jul.

Byktrappan på andra sidan strömmen.

Moa Martinsson.



10 kommentarer:

  1. Vilken härlig lillejulafton ni hade! Nu önskar jag er en riktigt God Jul!

    Julkram

    SvaraRadera
  2. Fin stad i ljus. Tittar in för att önska er en riktigt God Jul! Ha en fortsatt mysig julhelg med familjen. Kramar Carina

    SvaraRadera
  3. Vilka fina "blommor".
    Ha en underbar julafton ����❤
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint med alla ljus! :-)
    Nu hoppas jag att ni får en lika mysig julafton som ni hade dan före dan :-)
    GOD JUL!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är något av det bästa med de mörka vintertiderna här i hemlandet: de fina ljusen. God jul ��������

    SvaraRadera
  6. Fina bilder på stad i ljus. Jag firar jul i Småland och är just nu hos min bror och vi vill önska er en god jul och gott nytt år.
    Hälsningar
    Chatarina och Mats

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.