2018-12-17

En sväng till havet

Ja, det fick det bli igår när vädret var så soligt och fint. Vi gick bort till La Zenia stranden och tog oss en cortado i strandbaren. Satt där och lyssnade till havet och bara njöt i solen.

Gick hemåt igen genom många öde gator där husen nu är igenbommade för säsongen. Så som det blir denna årstid när många har åkt hem.

Hemma möttes jag av en färdigjäst pizzadeg på köksbänken som stod och väntade på att få knådas ut och bli pizzor till middagen. Jag hade kokat kronärtskockorna på morgonen som nu tillsammans med kyckling, tomat och avokado fick fylla pizzabottnarna.

Sedan blev det en lugn och skön söndagskväll vid tv:n.


Magiskt

 Stod en lång stund och tittade på tjejen som skulle lära sig att surfa.

 Vi passerade flodfåran på vägen hem.

 Dags att knådas ut.

Hemmagjord pizza.

6 kommentarer:

  1. Vilken underbart härlig dag ni hade. Pizzan såg smaskig ut. Kram =) Carina

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag ni hade och sedan så kunde ni njuta av delikat hemgjord pizza. Inte det sämsta det!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart väder igår :)
    Att sen avnjuta en hemmagjord pizza till middag är inte helt fel
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är härliga dagar nu :-) Pizzan såg väldans smarrig ut :-)

    Ha en braig start på veckan!

    SvaraRadera
  5. Havet tröttnar man aldrig på. Vackra bilder och pizzan; MUMS! ��

    SvaraRadera
  6. Tusen tack för bilderna, i dag kunde jag till och med få fram från Martin och Johanna. Det är väl jag som blivit så gammal att jag inte fattar allt nu för tiden. Hua mig. Nu skall jag äta jättefin mat ifrån
    kartong. mums Filibabba. Dafgårds tager ju priset,Här hos oaa Fu tusan vilket väder. Ta med Vinterkläderna sp Ni inte fryser ihjöl. puss och kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.