2018-12-10

Trevlig söndag

Igår var det en avkopplande och skön söndag som vi spenderade hemma, tills vi skulle gå ut och äta med Annica och Christer på kvällen. 

Dom kom till oss först på en liten drink och lite tilltugg innan vi gick vidare till restaurangen Grill House Armenia nere vid köpcentret där Consum och Jysk ligger. Det var ingen risk att vi skulle få stå och vänta på något bord, för det var inte många gäster alls i restaurangen.

Alla fyra valde att ta lamm till maten och jag var lite orolig om jag skulle tycka om det. Sist jag åt lamm (typ 15 år sedan) blev jag så besviken. Det smakade skit rent ut sagt då och sedan dess har jag inte testat igen. Men säger bara wooow så gott det var och kött bitarna var snart uppätna på min tallrik.

Vi var dom sista som lämnade stället och det var han nog glad för. Vi såg att han började att småstäda ( aja baja) innan vi bett om vår nota.

Köpcentret var precis öde när vi knallade hemåt igen. Inte en kotte syntes till någonstans. 

Lite konstigt att gå och kolla in all julbelysning i fönstren på vägen hem (några hus hade gått all in) när man har +15 grader på termometern och vi snart är i mitten av december. 

Gjorde en drink på hemmagjord glögg och bubbel (bubblet är inte i glaset här).

 Lite tacochips med lök och oströra på.

 Inte många restaurangbesökare.

 Köttet var jättegott.

 Inte en människa så långt ögat kunde se.

Några gillar ljuseffekter mer än andra.

8 kommentarer:

  1. Modigt av dig att våga dig på lamm igen efter alla dessa år, och vilken tur att det var så gott då också :-)

    Hoppas ni får en härlig start på veckan!

    SvaraRadera
  2. Lammet var verkligen gott :)
    Så även fördrinken och tilltugget.
    Ha en skön måndag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var modigt gjort av dig! Jag har testat lamm ett antal gånger och det har smakat lika illa så nu får det vara för min del. Det går bara inte... Fördrinken och tilltugget såg däremot väldigt gott ut!

    Kram och ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  4. Så roligt att du blev nöjd med maten! Men trist när man känner att de nästan "slänger" ut en på restaurangen :(
    Kram

    SvaraRadera
  5. Lagom är allt bäst med julbelysningen tycker jag. Glögg och bubbel lät spännande och lite konstigt.

    SvaraRadera
  6. Lammgryta är en av mina favoriträtter, så gott. Även lammkotletter är gott tycker jag.
    Dina snacks, som du hade gjort, såg verkligen goda ut. =) Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Snittarna lät supergoda, ost och lökröra låter supergott och sen frukten! Helt i min smak!

    Önskar dig en fin vecka, kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Så mysigt Skönt att det inte var så många andra gäster. Kram.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.