2019-03-03

Hemma igen

Vi stack iväg på en liten roadtrip i onsdagseftermiddag till Barcelona och kom hem igen igår eftermiddag.

Ja, det har inte varit någon semestertripp utan en liten jobbtripp har det varit. Det jag kan säga med en gång är att Barcelona har så mycket att se och mängder av historia. Det finns mängder av vackra platser att besöka. Men jag skulle aldrig i hela mitt liv vilja bo där. För nu snackar vi en pulsstad med så hög puls att man blir trött i skallen av att bara köra runt i en rondell 2 gånger för man kommit lite fel.

När vi kom till Barcelona var klockan redan natta men staden var full med människor och bilar ändå. Jag hade slagit in vårt hotell på G-Maps och helt plötsligt förstod vi att det låg mitt på La Rambla. Hur i allsin dar skulle vi kunna hitta en parkeringsplats och hur skulle vi komma iväg till arbetsplatsen på morgonen som nu skulle ligga i gamla stan. Efter två varv runt La Rambla (en gång var jag där två gånger 😜) fick jag se att gatuadressen var inte rätt det fanns alltså två hotell i stan med samma namn. Så in med rätt gatuadress så blev det en ny rutt precis utanför stan istället.

Framme på hotellet stupade man i säng bums och sov en mindre skönhetssömn innan mobilen började att skråla vid 06.30. Åt en enkel hotellfrukost innan vi for iväg till gamla delen av Barcelona där vi skulle jobba.

Där hade kunden varit så duktig och pratat med polisen så att vi fick stå med vår bil på gatan till 18.00 på kvällen så vi skulle slippa böter. Men dag nummer 2 (fredag) fick vi springa och fylla på parkeringsautomaten med jämna mellanrum för att inte få en parkeringsbot.

När vi var klara på fredagen började vi sakta att köra hemåt igen. Men vi tog in på ett hotell i Burriana eftersom vi skulle en sväng till Denia innan vi skulle hem.

På lördagsmorgonen blev det frukost först innan vi åkte till Denia och sedan direkt hem till vår sköna lugna gata igen.

Då var man på G till storstan.

Vi stannade till på en vägkrog.

En chaufförstallrik men gott var det.

Sedan körde vi runt i Barcelona stad ett par varv.

Mycket bilar i alla filer på morgonen.

Vår gata som kunden ordnat tillstånd att stå på under torsdagen.

Här lunchade vi på torsdagen. En trerätters för 11€.

Kommunhuset som hade det gulabandet på fasaden. Något som jag fick lära mig av vår kund vad det stod för (för det fängslade Katalanska politikerna i Madrid).

Många små krogar och serveringar överallt.

Vackra gamla hus överallt.

Vackert.

Tjusig polisstation.

Sedan blev det fredag och vi skulle hemåt igen 😰.

Frukost i Burriana.

Nu var det bara Denia kvar.

Skitigt bilruta men man ser de vackra bergen ändå.

1. Barcelona har mycket att erbjuda.
    Tar man sig dit någon gång blir det buss eller tåg. Tror vi lämnar bilen hemma ;)
    Ha en skön söndag
    Kram

2. Herrejösses, vilket schema ni hade. Måste varit trötta när ni kom hem. Fast kul att få se så många platser. =) Kram Carina

3. Barcelona är en härlig och häftig stad - fast inte med bil...
    Inte kul när två hotell har samma namn... Jag är glad över Anders streetviewande innan avfärd när vi ger oss av på våra turer. Då brukar han kolla var man kan parkera. Sen säger han inget till mig om det till exempel skulle visa sig att en garageplats involverar en bilhiss. Lugnast så :-D

Perfekt med det fixade parkeringstillståndet! :-)

4. Det var en intensiv resa det där . Hoppas ni får vila upp er idag . Kram

5. Att besöka Barcelona har stått på min lista väldigt länge men av någon anledning har det blivit andra städer i stället. Men det måste helt enkelt bli av. Att köra bil där skulle jag dock inte vara intresserad av...

Kram och ha en bra söndag!

6. Storstäder är absolut inte min grej, men det hade varit kul att se Barcelona Kul med roadtrip. Kram.

7. Mysigt med en Barcelona trip även om det var lite stressigt kram

8. Vilken fin resa med så mycket vackert att titta på 😍 ha en fin söndag kram

9. Vad härligt att kunna kvista över till Barcelona bara sådär :-). Jag har faktiskt aldrig varit där. Är inte så förtjust i städer som är lite för stora men någon gång ska vi se till att komma dit. Kram //Tina

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.