2019-05-19

Orkade inte se


Igår var det jobb hela dagen så på hemväg blev det hämtpizza. Vi satt ett bra tag på altanen innan jag hoppade in i duschen för att vara klar tills Eurovisonschlagern skulle börja på tv:n.

 Men igår orkade jag inte att se hela spektaklet. För det är många timmar som man bara sitter där i soffan (ibland) och undrar varför sitter jag och ser på det här för när jag kan göra annat eller se på något annat. Visst det är kul att se ländernas kläder och hur dom gör sina scenuppträdanden. Även om många låtar bara rent ut sagt är botten. 

Men som sagt igår orkade jag inte med att kolla klart utan hoppade i säng strax efter jag hört Sveriges bidrag. Såg nu i morse att vi hamnade på en 6:e plats och att vi legat på topp in i det sista.

Fick en bild på whatsapp igår från dottern att nu är platan gjuten. Så nu dröjer det inte länge förens det står ett hus där.



8 kommentarer:

  1. Jag kollade hela, fast delvis med stängda ögon ;-) Juryomröstningen blev ju hur spännande som helst! Fast sen blev det lite snöpligt med tittarrösterna...

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Jag somnade lite och kollade klart De var spännande. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Var mest nyfiken på Madonna`s uppträdande.
    Så här i efterhand hade vi lika gärna kunnat göra annat :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag kollade inte alls på Eurovision! Inte min cup of tea alls!

    Önskar dig en fin söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Jag tittade inte heller på hela. Ointressant. Tänk om de istället hade komprimerat programmet och inte haft så mycket dötid. Kram.

    SvaraRadera
  6. Jag slötittade men tyckte att programmet var på tok för långt. Det kunde kortats ner med minst en timme i alla fall.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Oj så spännande! De bygger nytt! Kul!
    Här blev det också hämtpizza och Mello. Jag var med hela tiden till kl.01.03. Madonna 62 år ska inte sjunga live. Slutet var så nervigt!! Kul att få komma till Holland nästa år.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Vi tittar inte på det så jag har ingen aning om vad det är för låtar.
    Vad kul att bygget är igång för dottern :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.