2019-07-02

En lång dag


Vi gav oss iväg tidigt som attan. Faktiskt mitt i natten för att vara hos kund vid 09.00 på morgonen. Det var inte nästgårds precis utan det var i Barcelona vi skulle vara klockan 09.00.

Nu bodde inte heller kunden i utkanten av Barcelona utan mitt inne i gamla stan och det var inte det lättaste att  komma dit. Men med lite telefonkontakt med kunden så kom vi slutligen fram på de smala gågatorna. Som man även fick köra bil på vissa tider sa kunden.

Sedan var det iväg till nästa kund som tur var inte hade sitt ställe mitt inne i smeten utan i utkanten utav staden istället.

Pulsen i trafiken är betydligt starkare där en här nere hos oss. Även detta sicksackande som både bilister och andra motorfordon är rätt så bra på är även 10 resor värre där tycker jag med. 

Men med huvudet på skaft och tungan rätt i munnen kom vi sakta men säkert ut på AP-7:an och kunde sakta tuffa hemåt igen.


Macka och kaffe på en vägkrog tidigt på morgonen.

 Sakta började solen stiga upp när vi närmade oss.

 Så blev det stopp i trafiken i mellan åt.

 Gick knappt att vända inne på gatorna i gamla stan. Kanske kunde inte denna folkvagnsbuss det när den försökt, utan blev fast där i butiken.

Nöden har ingen lag och det var fler som vattnade träden än gubben.


7 kommentarer:

  1. Jösses! Jag hade nog valt att åka till Barcelona dan innan och passat på att kolla runt i den fina (men röriga) stan lite också :-)

    Att köra på gågatorna? Jag får lite magknip av att bara tänka på det scenariot faktiskt ;-)

    Ha en fin - och lugnare! - dag!

    SvaraRadera
  2. Oj det låter som en riktigt jobbig dag. Men skönt att ha den dagen bakom sig nu iallafall. Och tur att ni inte har kunder lika långt bort hela tiden. Hoppas ni får en vilodag nu. Kram Carina

    SvaraRadera
  3. vilodag bliver det nog inte, nu kommer ju brodern till er,
    vet ej mär han m
    kommer till Er i dag. inget vidare att vara någon stans, De skjuter ju hej villt, man kan undra ))

    SvaraRadera
  4. Men oj det var verkligen en tidig morgon för er....eller mitt i natten rättare sagt!
    Vilken trevlig disk där i butiken :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Med tanke på trafiken så var det nästan skönt att ni skulle vara där så pass tidigt ändå för det underlättade kanske.
    Vilken gullig folkabuss!

    Kram och ha en lugn kväll nu!

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra bilder! Hoppas att det gick bra med kundbesöket! Kram //Tina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.