2019-12-05

Blev en pysselkväll


Var iväg på lite jobb på förmiddagen och vi klarade oss bra mellan regnskurarna. För det är inte kul att bära kartonger när det regnar. 

På hemväg svängde vi in på Chinobutiken och köpte några gafflar och små fat. För jag hade tänkt att pyssla lite efter vi hade ätit.

Men det var inte det lättaste att böja till gafflar som jag hade tänkt. Skulle säkert ha kunnat böjt till dem på ett nafs om jag hade haft  Uri Gellers krafter. Men tyvärr så hade jag inte det, så jag frågade gubben om han ville vara med och pyssla. Han sa faktiskt inte nej, så jag pekade och visade hur jag tänkt mig gafflarna. Sedan satte han igång sitt skapande och böjde gafflarna med all sin kraft. Efter det var det bara att ta på lite superlim och sätta fast dem på faten.

Vi blev riktigt nöjda båda två med det vi hade åstadkommit. Inte mindre än tre stycken stumpstakar böjdes till utav gafflarna. 

Men jag hade inga ljusstumpar sparade så vi fick sätta dit helt nya ljus och prova dem. Vi tände ljusen när det började att skymma och det blev jättefint. 

 Ska nog ställa dem i kakelugnen sedan.

Lätt som en plätt att göra om man är stark. Gaffel, fat och superlim.

8 kommentarer:

  1. Blev verkligen superfina :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig idé. Ikväll börjar Ernst!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Men vilken rolig och kreativ idé!! Blev ju riktigt bra också. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Oj vad läckra dom blev! Hur fina som helst :-) Du är bra pysslig du :-)

    Har du sett vilken konstig färg det är på himlen idag? ;-)

    Ha en finfin torsdag!

    SvaraRadera
  5. Så häftigt och så kreativt! Bra att ni kunde hjälpas åt.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Men åh vad fina! Allas vår Ernst har fått konkurrens! ;) =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  7. Så fint! Och jättebra när man får över alla ljusstumpar!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.