2019-12-09

Magen stod i fyra hörn


Började söndagsmorgonen med en skön långfrukost. Sedan ett litet whatsappsamtal med ett utav barnbarnen innan vi startade upp dagen ordentligt.

Jag själv tog mig en sväng bort till La Zenia medans gubben gick hemma och pulade lite i trädgården. När jag var klar med mina ärenden slog jag en signal till gubben och sa att vi skulle mötas upp på An Sibin. Det gjorde vi och satt där i solgasset ett bra tag. Vi fick sällskap en stund av Annica och Christer som gick förbi när de varit ute på en promenad.

När vi kom hem gjorde jag i ordning middagen av rester från veckan. När vi precis fått i oss allt och var mätta och belåtna kom grannen och ringde på. Han sa att de ville bjuda oss på middag på kvällen nere på en av kvarterskrogarna kl.19.00, som tack för all hjälp med deras hus. Nu hade vi prick tre timmar på oss att bli hungriga igen.

Vi har kollat till deras hus så det inte regnat in i det när vi hade oväder sist och vi har lämnat ut deras nyckel till hantverkare när de inte varit här. Gubben har också vattnat deras blommor som står i krukor. För han vill inte se någon blomma stå och dö. Klart man hjälper till och ställer upp. Något som vi tycker är självklart eftersom vi bor här. 

Så kl.18.45 knatade vi ner till krogen tillsammans med dem. Jag tog en hamburgare och gubben tog en pastarätt. Till efterrätt tog vi alla fyra en glasskula med grädde och en syltklick på.

Vi var hemma igen vid 21.30 och då var jag så mätt så jag orkade inte ens sätta mig vid tv:n. Utan det var bara att tvätta sig och sedan hoppa i säng.


Restmiddag som man blev mätt och belåten av.

Sedan kan vi kalla detta för kvällsmaten då. Som gjorde att man blev helt däst i magen.

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat med all den maten
    Blir mätt bara jag tittar på bilderna ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Två middagar på en dag. Haha, det var inte illa. Men man kan ju inte gärna tacka nej när man blir utbjuden så där.
    Så klart dom vill tacka när ni är så snälla grannar.
    Finns inget viktigare för trivseln än god grannsämja.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Min mamma sa alltid att magen stod i ÅTTA hörn när man var proppmätt. I det här fallet gjorde den nog det också, men det såg väldans gott ut så det var det nog värt :-D

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  4. Ja, två middagar om dagen blir lite väl mastigt. Men ibland har man inget val :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.