2020-01-12

Ändring i planeringen

Vi skulle ha träffats några på Celtic isle och tagit en marknadsöl och bubblat lite skit med varandra. Men lite bortfall från några på grund av förkylning tog vi en promenad ner till havet istället.

Vi frågade om Annica och Christer hade lust att följa med och det hade de. Så vi möttes upp på Restaurang La Mirada som ligger nere vi La Zeniastranden.

Men innan vi kom fram till La Mirada passerade vi stranden Cala Cerrada, och igår var det lite vågor på havet och då samlas alla surfare där. Det var många som låg och inväntade bästa vågen för att kunna hoppa upp och surfa lite.

Vi stannade till och tittade lite och gubben frågade två killar hur kallt vattnet var. De tittade på oss och sa 15 eller 16 kanske. Men det spelade förmodligen ingen roll för dem hur kallt vattnet var, bara de kunde surfa såg det ut som de tänkte när vi ställt frågan.

På La Mirada satt vi länge (så skönt solen) och tog in lite tapas och hade gött. Sedan tog vi vägen förbi Chinobutiken på hemvägen för jag skulle ha en liten korg till badrummet.

Innan vi sa hej då till Annica och Christer tog vi ett stopp på Sunny Corner innan solen sa tack för idag och gick ned bakom husen.

Hemma blev det en snabbmiddag på stekt kalkonfilé och smörstekt grön och rödkål med lite parmesan på toppen. Satt en stund på altanen innan vi gick in och kollade på tv och tog kvällskaffet.

Många surfare var det.

Ett kämpigt nöje för att hitta rätt våg.

Välbesökt ställe även på vintern.

Annica, Christer och gubben.

Lite tapas till ölen och vinet.

Kvällens middag snabb och enkel.

(Bananglass) banan + saltade mandlar + chokladnibs och lite yoghurt.